Tot el que necessites per anar al teatre

Ricard III

Ricard III

Lluís Homar es posa a la pell del rei més controvertit entre tots els grans personatges creats pel monstre de Stratford, per protagonitzar aquest magnètic viatge al fons de l’ànima humana i al dolor que poden causar les dificultats d’acceptar la pròpia identitat. Un periple colpidor, amb una teatralitat explosiva hereva dels grans retaules dramàtics medievals.
L’ascensió imparable d’un ésser marginat a causa de les deformitats físiques, que amb el seu afany insaciable de poder arribarà a ocupar el tron d’Anglaterra fins que s’acabarà trobant atrapat en el remolí dels seus propis buits, disposat a oferir tot el regne per un simple cavall que li permeti continuar la seva lluita.

Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Hebert
    Hebert
    12345

    Torno a ser dels pocs a qui no ha convençut. Té un magnífic final (amb un recurs musical fàcil per a aixecar qualsevol muntatge i un Homar esplèndid) que, per mi, no compensa les 3 hores prèvies on em vaig avorrir. Llàstima, perquè esperava molt d’una de les propostes estrella de la temporada.

    M’ha semblat freda, encorsetada, rígida, amb poques emocions (quan parlem de tirans, dones que perden els fills i marits, pànic a ser el proper a caure en desgràcia, matrimonis obligats…); suposo que es buscava sobrietat, amb l’ajut d’una escenografia industrial i metàl·lica i filmacions en directe (la moda del moment) però m’ha resultat estàtica i distant. Cert que és una història amb molts personatges, difícil de seguir-la al detall (l’acabava de llegir i tot i així costa situar-te en cada moment) però malgrat tot, em faltava vida i tragèdia, por i ambició.

    I, heretgia, tampoc les interpretacions m’han convençut. Sí, Homar està immens a moments, sobretot al final, però a estones no el sentia, em sobraven determinats tocs humorístics del personatge (el riure idiòtic, la sabata de dona) i la resta de personatges queden en poca cosa davant del monarca, amb algunes recitacions monòtones, especialment als papers femenins. Així, la meva escena favorita, quan les dones, enfrontades en el passat, que han patit el mal de Ricard es troben i comparteixen el dolor, tampoc no em va arribar res.

    21/05/2017
  • JOSEP OLIVA SASÉ
    12345

    Ahir vaig estar al TNC veient aquesta obra amb adaptació de Lluïsa Cunillé i dirigida per Xavier Albertí. Una hora abans de la representació vaig assistir ja dins de la sala a una xerrada a càrrec de X. Albertí que va resultar summament interessant bàsicament per les pautes que ens va donar per fer més fàcil la seva comprensió. Tot i amb això es tracta d’una obra densa i complexa per la quantitat de personatges i els llaços que els uneixen, de manera que inevitablement en més d’una ocasió em vaig perdre, i el pitjor és que no vaig gaudir de la riquesa dels versos que magníficament ha traduït Joan Sellent. En definitiva durant l’entreacte vaig reflexionar i la segona part, vaig optar per deixar-me portar i el canvi va donar un excel·lent resultat. L’escenografia a base de metall i metacrilat aporta contemporaneïtat i em va recordar la del Professor Bernhardi però canviant la lluminositat per la foscor el que va fer que em resultés freda molt freda., I amb el vestuari on el negre predomina passa exactament el mateix. Pel que fa a la interpretació les cinc actrius i nou actors fan un excel·lent treball destacant a Julieta Serrano que feia anys no veia en escena i que als seus 80 anys està en plena forma. De les dones, la ùnica que encarna diversos personatges és Aina Sánchez no així els homes que excepte Homar tots fan diversos papers. Pel que fa a Lluís Homar sobre qui recau tot el pes de l’obra, qualifico el seu treball de magistral. I si els cent noranta minuts se t’han fet una mica feixucs tens la recompesa amb el regal que et té preparat Homar els últims deu minuts, indescriptible.

    14/05/2017
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    12345

    Pues salgo un pelin decepcionado de la obra. Y eso que iba con muchísimas ganas!
    Lluis Homar esta espléndido como Ricard III pero creo que ha sido el montaje lo que no me ha acabado de gustar.
    Por un lado la escenografía me ha parecido demasiado fría, la presentación de personajes un poco confusa (como alguien venga a ver la obra sin saber de qué va el tema le va a costar un poco situar quién es quién), la obra poco ensayada (varias veces diferentes actores se han pisado el texto unos a otros) y finalmente algunos momentos de monólogos se me han hecho tediosos y aburridos.
    Además… para acabar de rematarlo todo un contratiempo de sonido por poco no nos ha matado del susto casi al final de la obra con un sonido horroroso y mega potente

    Vamos… que no ha sido lo que pensaba que me iba a encontrar al tratarse de una de las grandes apuestas del TNC

    06/05/2017
Articles relacionats
Lluís Homar és el diabòlic Ricard III al Teatre Nacional

Lluís Homar és el diabòlic Ricard III al Teatre Nacional

3 maig 2017

Xavier Albertí dirigeix Ricard III a la Sala Gran del TNC amb un extens repartiment format per grans noms com Julieta Serrano, que celebra els seus 60 anys de carrera, Carme Elias, Joel […]

Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.