Tot el que necessites per anar al teatre

Islàndia

Islàndia

Xavier Albertí dirigeix un text de Lluïsa Cunillé sobre un viatge que emprèn un jove pel cor de les tenebres del sistema econòmic.

SINOPSI

La fallida bancària portarà un adolescent islandès a emprendre un pelegrinatge iniciàtic cap a Nova York, a la recerca de la seva mare. En aquest viatge al cor de les tenebres d’un sistema que trontolla, el jove anirà coneixent diverses realitats que el faran partícip de la profunda depressió que està conduint el món occidental a una ruïna inevitable.

Escrita just quan començava a esclatar l’última gran crisi que va sacsejar l’economia mundial, Islàndia és una de les obres majors de la dramaturga Lluïsa Cunillé, que amb la seva lucidesa dissecciona el moll de l’os d’aquest circ grotesc que enlluerna la nostra societat.

Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Hebert

    Divisió d’opinions. A mi em va agradar. Digue-li viatge iniciàtic, alguns diuen Petit Príncep sense sucre… La vaig trobar fabulosa, en la vessant més fantasiosa del terme. Cert, les trobades del jove protagonista amb diferents personatges podrien ser més breus però vaig trobar molt interessant aquest periple del noi que viatja a NY per trobar la mare (el paper més important i no me’l vaig acabar de creure). Cert, també, que hi ha coses que segur no vaig entendre (el pas d’adult a jove) però el fet de semblar-me més un somni que una altra cosa, amb el poder misteriós i fascinant dels mateixos, em va enganxar.
    L’obra és lenta però a mi no em va avorrir. Potser perquè té trets en comú amb les meves dues pelis preferides (París, Texas i Paisaje en la niebla).

    Escenografia senzilla però multivalent i amb correctes interpretacions (no hi ha gaire paper per lluir-se), amb un molt jove protagonista, també correcte, amb un excés, potser, de gestualitat recurrent quan parla. Tothom se n’aprofita d’ell, tothom li treu alguna cosa de valor i ell no es queixa, potser encara no és conscient de ser víctima o sap que l’important no són les coses que li prenen sinó el que espera trobar al final del camí.
    No ens expliquen moltes coses dels personatges, insatisfets i colpejats, no només per la crisi econòmica. Queden molts interrogants a l’aire, però també és així la vida, mai saps ben bé perquè som com som i estem on estem. Aquí hi ha silencis, secrets que no s’expliquen, vides i motxilles interiors poc compartides que ens han marcat a foc. Poques coses puc trobar més interessants.

    23/10/2017
  • Escenografia meravellosa per part del magnífic Max Glaenzel. Història interessant. Bon repartiment en general.

    Malauradament el desenvolupament de la història és massa lent i es fa un mica pesada. El nen protagonista és excessivament inexpressiu. Els altres actors molt bé.

    23/10/2017
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO

    Lenta, aburrida y con actor protagonista muy pasivo y tedioso. Así describiría la obra que nos presenta Lluïsa Cunillé.
    La historia pintaba bien: un niño de 15 años que vive en Islandia con sus abuelos se marcha a NY huyendo de la crisis del país para buscar a su madre. Pero una vez allí se encontrará con una serie de personajes que se intentan ganar la vida de cualquier modo y no dudarán en aprovecharse del niñato.

    La obra se me ha hecho eterna. El actor protagonista me sacaba de quicio con su parsimonia, su manera de actuar tan inocente y poco creíble, su forma de hablar… insoportable.
    Y la obra lenta como ella sola.
    Solamente salvo la escenografía. Pienso que está muy bien resuelta y me ha trasladado a los distintos lugares que El Niño ha visitado.

    20/10/2017
  • Ahir a la Sala petita del TNC vaig estar veient aquesta obra de Lluïsa Cunillé i dirigida per Xavier Albertí. Ens situa a Islàndia quan va patir la crisi (2008) que va portar a la banca a la fallida. Un adolescent de 15 anys que viu amb els seus avis, decideix emprendre un viatge a Nova York per veure la seva mare que es va traslladar allà fugint de la crisi que castigava al seu país. Però en arribar allà es troba amb una societat on el capitalisme també ha fet efecte i la gent per subsistir i fer front a la seva ruïna personal, recorren a les mil i una malifetes i embolics, que el noi pateix des del moment que trepitja l’aeroport i fins que es retroba amb la seva mare. Lenta molt lenta, silencis per reflexionar i que no em van transmetre res, molt freda i amb una actitud passiva que no em va arribar especialment la trobada amb la mare i molt llarga dues hores que perfectament es podrien reduir a una. La posada en escena tampoc acompanya, amb una escenografia que es va canviant sobre la marxa, desangelada. Pel que fa a la interpretació, bé en general tot i que no hi ha lloc per lluir-se ja que tots els personatges tenen poca participació, excepte clar Abel Rodríguez que per tenir 17 anys es desenvolupa bé. Conclusió, Jo em vaig avorrir.

    08/10/2017
Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Pots crear un usuari o accedir amb els següents serveis:

O bé amb el següent formulari:

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.