Tot el que necessites per anar al teatre

El coratge de matar

El coratge de matar

 

Amb una forta empremta autobiogràfica, els textos del suec Lars Norén, una de les veus més importants del teatre europeu contemporani, s’endinsen pels terrenys més recòndits de les relacions humanes en la nostra societat. En aquesta ocasió, la relació d’un pare amb el seu fill i la presència de la parella del jove els abocarà a la violència més implacable

Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    JOSE GABRIEL DEL VIEJO

    Un padre y su hijo conviviendo unos días. Aparentemente no se soportan. Demasiados reconres, demasiadas verdades calladas, demasiada locura retenida!
    Solo queda esperar ver quién matará a quien! Porque está claro que los 2 no pueden seguir vivos!

    Tengo que reconocer que los actores están de 10 pues el papel que les toca hacer es muy duro y brutal. BRAVO POR ELLOS!
    La obra en cambio me cogea un poco. Hay momentos que no he acabado de entender y los comportamientos de Los personajes a veces me han dejado tieso y no me los he llegado a creer.
    Demasiada locura pa mi body!

    21/10/2016
  • Jordi Camprubi

    Impossible no sortir pertorbat després de la representació de “El coratge de matar”. Una història portada al límit, amb una immensa dosi d’incomunicació i de violència continguda. Tot molt suec, molt “bergman”, fent possible unes interpretacions intenses, especialment Manel Barceló.
    No és una obra per anar a passar l’estona ni, per descomptat, per anar a riure. Però quan anem al teatre i en sortim colpits és que la cosa funciona.

    13/10/2016
  • Josep Oliva Sasé

    Avui al TNC he estat veient aquesta obra del dramaturg suec Lars Norén. Ens parla d’un pare enganxat a la beguda, el seu fill amb les facultats mentals minvades i que des de la mort de la mare, no suporta al seu pare i en conseqüència a ell mateix ja que si veu reflectit i una amiga del fill, cantant en un club nocturn que desperta els instints sexuals del pare i com es diu, “fins aquí puc llegir”, no vull desvetllar més. Dura, pertorbadora i colpidora on l’odi i la violència afloren constantment. Magnífica i espectacular tant l’escenografia com la il·luminació i la música. Hi ha hagut escenes del dialog del pare i el fill que m’han resultat una mica lentes i repetitives però que a mesura que avança l’obra va agafant el seu ritme. Fantàstica la interpretació de Manel Barceló i molt correcta Maria Rodríguez. Nao Albet no dic que no m’hagi agradat però en diverses ocasions m’ha resultat sobreactuat. Totalment recomanable.

    08/10/2016
Articles relacionats
Magda Puyo s’atreveix amb l’angoixa familiar de Norén, l’enfant terrible de la literatura sueca

Magda Puyo s’atreveix amb l’angoixa familiar de Norén, l’enfant terrible de la literatura sueca

6 octubre 2016

El poeta i dramaturg Lars Norén és un dels grans referents literaris suecs, “l’enfant terrible de la literatura sueca”, assegura la traductora Carolina Moreno. No només per la seva obra de ficció. “En […]