Tot el que necessites per anar al teatre

Sergi Belbel: Fedra

Sergi Belbel: Fedra

Emma Vilarasau és Fedra al Teatre Romea

Sergi Belbel dirigeix Fedra de Jean Racine, en una producció del Teatre Romea que compta amb un repartiment de luxe, encapçalat per Emma Vilarasau, Mercè Sampietro, Lluís Soler, Jordi Banacolocha, Xavier Ripoll, Queralt Casasayas Gemma Martínez.

SINOPSI

Fedra, enamorada del seu fillastre Hipòlit, no escolta el que li dicta la raó i, cegada per la passió, li confesa el seu amor. Ferida pel rebuig d’Hipòlit, Fedra torna a deixar-se portar per un arravatament i calumnia en públic al seu fillastre. Sèneca composa en aquesta tragèdia un dels personatges femenins més atractius del teatre de l’Antiguitat: una dona independent, forta i decidida que, malgrat les seves virtuts, acaba sent víctima de la seva irrefrenable passió humana.

Video
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Luba

    Obra clasica que merece respeto por su interpretacion. Puesta en escena atrevida. Emma Vilarasau consigue darle mas relieve a la obra, me quede atrapada por el abanico de emociones que interpreto en este personaje y su trabajo de voz y diccion. Gracias por este momento.

    19/02/2015
  • Llorenç Prats Canals

    Calia?

    No sé de qui ha estat la pensada de posar en escena la Fedra de Racine. Hi ha obres genials, hi ha obres oportunes i hi ha obres de fons d’armari, que convé anar revisitant de tant en tant. La Fedra de Racine no està en cap d’aquestes categories. Es pot fer per al lluïment d’una actriu (en el pàper de Fedra) i un actor (en el paper d’Hipòlit), però si ni l’un ni l’altre no estan gaire afortunats…, com és el cas…, si la versió té poca força i tot sovint “rodolineja”, si el director no està precisament en estat de gràcia… (de vegades hi havia tres personatges a l’escena i es tapaven els uns als altres!… I, per cert, que els passa als laterals de la boca de l’escenari del Romea que els actors es passaven tota l’obra apuntalant-los amb les seves penes…? Veure un espectacle del Sergi Belbel, amb els noms que hi havia a l’escenari i haver de concloure que és mediocre i pesat (tot i que en aquest sentit guanya força des de la “ressurrecció” de Teseu-Lluís Soler), no és el que esperes quan fas l’esforç de buscar i remenar per trobar una entradeta assequible, encara que sigui un dimarts al vespre.

    Que resta, doncs, per disfrutar? La interpretació continguda de la Sampietro, l’ofici dels vells i dels joves secundaris (de vegades lluitant contra un vestuari que és un pecat, a més de semblar ja l’uniforme de totes les obres d’ “època”) … i l’esperança de què a la Vilarasau, li veurem coses molt més interessants, com els inoblidables vis à vis amb l’Anita Lizarán.

    18/02/2015
  • Com ja ha dit en Miquel Gascón….no podia perdre’ m una proposta de’ n Belbel i un plantell d’ actors de l’ ordre de la Sampietro i en Soler.
    Sòc gran afeccionada al teatre, que no entesa.
    Potser el que ara diré….us sorprendrà a molts però plasmo tal qual les meves sensacions.
    Db. 7 de Febrer. Des que va començar l’ obra fins al final…van ser 2 hores sense parar d’ un concert de diferents tipus de tos d’ un munt d’ espectadors.
    Perdoneu.me. Sé que és hivern i, a més, estem patint uns dies de molt de fred però (donat que malauradament això es va repetint en totes les obres de teatre..i si no, que els ho preguntin als actors) potser hauriem de fer un petit re.plantejament un cop s’ apaguen els llums.
    Creieu.me. M’ atreviria a afirmar que la meitat d’ elles són “nervioses”. Es poden evitar. Tothom ho agrairia.

    Donat el llenguatge en vers…he valorat MOLT la dicció, el que l’ espectador pugui entendre bé totes i cada una de les paraules.
    A l’ inici, sobre tot, costava molt de comprendre en Xavier Ripoll.
    La Vilarasau. M’ estic començant a plantejar si no sap actuar sense cridar. Fixeu.vos.hi. Sempre fa el mateix. És necessari???? Cada cop que sobre. cridaven els actors…la dicció no arriba igual a l’ espectador.
    DIVINA la Sampietro. Un llenguatge, suau, pausat, se li entenia TOT perfectament. A l’ igual que la Queralt i la Gemma Martinez. Totes 3 estupendes.
    HA FALLAT LA DICCIÓ.!!!!!!!.

    08/02/2015
  • Arturo Padilla de Juan

    M’ha semblat una obra ben dirigida i ben sincronitzada, on l’Emma Vilarasau, fent el paper de Fedra, brilla amb llum pròpia. Encarna molt bé les pulsions que dominen la protagonista, que es debat entre l’amor i la culpabilitat, i ens mostra una dona víctima de si mateixa que no pot controlar els seus sentiments. Copsem els neguits d’una Fedra angoixada, irascible, desorientada i superada per les circumstàncies que desplega una àmplia gama de sentiments confrontats. D’altra banda, també cal destacar les actuacions de Xavier Ripoll, un Hipòlit temperat, però ple de força, i Lluís Soler, un Teseu que omple l’escenari amb la seva veu profunda i la seva presència elegant i carismàtica. Per a aquells que busquen una tragèdia colpidora, humana i transcendent.

    07/02/2015
Articles relacionats

Emma Vilarasau i Sergi Belbel fan el cim

21 gener 2015

Belbel i Vilarassau ja són gairebé una parella de fet teatral. Després de l’èxit de Barcelona al Teatre Nacional i Els dies feliços al Lliure, ara porten Fedra al Teatre […]

Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Pots crear un usuari o accedir amb els següents serveis:

O bé amb el següent formulari:

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.