Tot el que necessites per anar al teatre

A partir de 15,00€

Comprar Entrades

Àngels a Amèrica

Àngels a Amèrica

La peça més famosa de Tony Kushner fa vint-i-cinc anys i el Teatre Lliure porta a escena les dues parts del díptic: S’acosta el mil·lenni i Perestroika. Àngels a Amèrica proposa una mirada actual a la pesta del segle XX en l’era Reagan, el VIH, amb direcció de David Selvas. Funcions alternes i el dissabte, marató!

Sinopsi

Àngels a Amèrica situa la seva acció en 1985, un moment en què Ronald Reagan és el president dels Estats Units i una dècada en la qual es dóna a conèixer àmpliament l’existència del virus del VIH. L’obra de Tony Kushner Angels in America: a Gay Fantasia on National Themes va ser reconeguda amb un Premi Pulitzer l’any 1992.

S’acosta el mil·lenni
Som a l’inici de l’epidèmia de la Sida als EUA, sota el mandat neoliberal de Ronald Reagan. Els malalts que la pateixen s’enfronten al tabú i a l’estigma d’una nova pesta, en tots els aspectes de la seva vida.

Perestroika
L’epidèmia ha progressat però alguna llum sembla poder il·luminar l’infern. La malaltia fa modificar l’entorn i potser només toca tornar a creure en la possibilitat de progrés de Humanitat. Caldrà, però, més vida.

Les dues parts d’Àngels a Amèrica són correlatives, però Perestroika es pot veure abans o sense haver vist S’acosta el mil·lenni.

Dades útils

Durada aproximada
S’acosta el mil·lenni 2h. 10’ sense pausa
Perestroika 2h. 10’ sense pausa

Perestroika, la segona part del díptic, comptarà amb un resum de la primera part, S’acosta el mil·lenni, a l’inici de la funció.

Sobretítols en castellà i anglès cada dissabte a partir del 3/11. El 10/11només en anglès

  • 4/11 col·loqui amb la companyia després de la funció. Emissió EN DIRECTE! a partir de les 20:30h. aprox.
  • 10/11 funció accessible de totes dues parts, S’acosta el mil·lenni i Perestroika, per a persones amb discapacitat auditiva i/o visual
  • 20/11 funció solidària amb la Fundació Lluita contra la Sida
  • 21/11 a les 19h.  Àgora Lliure per a Instituts amb el Dr. Bonaventura Clotet, president de la Fundació Lluita contra la Sida, cap del Servei de Malalties Infecioses de l’Hospital Germans Trias i Pujol i codirector del projecte HIVACAT de recerca de la vacuna de la Sida. Emissió EN DIRECTE!

Properes actuacions Veure totes les funcions (Calendari)

Video

Fotos + fotos

Àngels a AmèricaÀngels a AmèricaÀngels a AmèricaÀngels a AmèricaÀngels a Amèrica

Valoració col·laboradors


Valoració espectadors

  • 12345

    JOSE GABRIEL DEL VIEJO

    Despedimos con tristeza a la Kompanyia del Lliure. Pero nos despedimos por la puerta grande puesto que han demostrado que en todas sus producciones han estado a la altura. Y esta no ha sido una excepción.
    Esta gran obra de la dramaturgia norteamericana sobre los estragos que la religión, la política y el SIDA producían a la comunidad gay de la NY de los años 80 me ha encantado!!
    Dividida en 2 partes (la cual cosa es de agradecer para no acabar en el tedio) nos cuentan las vicisitudes de los personajes destacando a un gran Arquillué que me ha sorprendido muy gratamente.
    Una escenografía de quita y pon, grandes efectos (sobretodo esos momentos “Angel” que me han flipado) y una banda sonora que recoge muchas míticas canciones de la cultura pop redondean esta gran producción que está llamada a ser una de las imperdibles de la temporada.
    Por poner una pega indicar que me molestaba bastante ver a los técnicos pasear todo el rato por el fondo y los laterales del escenario. Te hacían salir de la historia y básicamente creo que se podría haber evitado.
    No os la perdáis. La vais a disfrutar!

    15/11/2018

  • 12345

    julia

    En aquesta obra, un actor blanc fa de personatge negre perquè el director no va voler fer un càsting, considerant que cap actor negre podria fer-ho prou bé. (Així ho va dir ell mateix en una entrevista a catalunya ràdio). Els actors i actrius negres ho han reivindicat en el següent video:

    https://www.youtube.com/watch?v=ilUZOe4_kM4&feature=youtu.be

    Tant el teatre lliure com el director de l’obra, David Selvas, s’han intentat excusar amb diferents arguments, com ara que l’obra només la podia fer la companyia. En canvi, si que han contractat altres actors externs per a altres personatges, com Pere Arquillué.

    No pot ser que a ple 2018 seguim tenint un teatre tant retrògrada i racista. El teatre ha de representar la societat on vivim!!

    08/11/2018

  • 12345

    JOSEP OLIVA SASÉ

    De la primera part vaig sortir tan decebut que em vaig plantejar no anar a la segona però com que no m’agrada llençar la tovallola hi vaig anar i me n’alegro perquè em va semblar molt millor que la primera. De S´ acosta el mil-lenni no em va agradar pràcticament res, ni la posada escena amb aquells cubs que segons on estaves no es veia (el segon dia ho van solucionar col·locant-los més endavant) ni els crits innecessaris, ni que els actors surtin d’escena i pugin a la fila 14 on no els veus, ni alguna escena que crec que estava feta amb l ùnicá finalitat d’augmentar la morbositat (i no m’escandalitza res perquè he vist coses molt més dures que aquesta), ni tots els efectes, parets que cauen, coses que baixen del sostre etc. i crec que ha primat l’espectacularitat per sobre del text, que ja coneixia i que amb tot el que he dit, l´han destrossat. Em vaig avorrir i s em va fer interminable. La segona part em va agradar molt més, se li dóna al text la importància que requereix, la majoria de coses que abans he dit no passen i crec que si hagués anat només a veure aquesta ´la meva percepció negativa serìa diferent. Dijous aplaudiments els justos, ahir n´hi va haver molts més i fins i tot gent de peu. A la sortida ens vam ajuntar 7 amics teatraires i tots coincidim en la valoració. S´acosta el mil-leni 2* i Perestroika 3*

    27/10/2018

Articles relacionats

El Teatre Lliure presenta la nova temporada

El Teatre Lliure presenta la nova temporada

30 juny 2018

Racisme, immigració, desarrelament, feminisme, memòria històrica, recerca d’una nova veritat, denúncia de les noves mentides, revolució com a utopia imprescindible, confrontació orient/occident , amor i desamor, recerca de la pròpia […]

Llegir més... n