Tot el que necessites per anar al teatre

Vespres de la Beata Verge

Vespres de la Beata Verge

Oriol Genís i Roger Vilà són pare i fill a la tragicomèdia d’Antonio Tarantino Vespres de la Beata Verge.

Sinopsi

Un pare ha vingut a recuperar el cos del seu fill, que s’ha suïcidat a les aigües de la base d’hidroavions. Mentre espera que s’acabi l’autòpsia, en la foscor d’un dipòsit de cadàvers, evoca com va ajudar aquell fill —simulant que en secundava la bogeria— a afrontar i a superar els obstacles i paranys del traspàs durant el transcurs d’una tumultuosa trucada telefònica nocturna. Una decisió extrema genera una entesa fatal en un llenguatge extrem: o millor dit, capaç de desfer els nusos d’una existència «dramàtica», densa en problemes dispersos, en accidents. Allò que pot afavorir, fora de qualsevol litúrgia, el retrobament amb el mite. Així, per camins casuals, donat que la poesia és l’ocasió, el protagonista arriba a una consciència, encara que sigui opaca, de la impossibilitat d’evitar de la tragèdia: una impossibilitat que demana la innocència del protagonista, el destí del qual es troba atrapat en un conflicte de forces remotes i estranyes. Tant com per impedir que arribi a plantejar-se la mateixa idea de justificació. Tot plegat genera en ell un patiment tràgic que, si bé no el redimeix (de què, d’altra banda?), el fa partícip d’una faula originària, d’una identitat.

Video
Fotos
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Avui a l’Auditori de Cardedeu he pogut recuperar aquesta obra deL dramaturg italià Antonio Tarantino que en el seu moment no vaig tenir l’ocasió de veure. Amb traducció d’Albert Arribas i la fantàstica adaptació i direcció de Jordi Prat i Coll ens parla en un monòleg el dolor d’un pare que ha perdut el seu fill per un suïcidi i l’especial relació de tots dos tot això mentre espera en una freda sala d’ hospital que li facin l’autòpsia. El que a primera vista podria ser un drama i tot i conservant la seva duresa, el converteix en un relat poètic, en alguns moments groller, en altres desesperat, on aflora la part lírica del seu enuig i tristesa fent de tot això quelcom de gran bellesa . Una posada en escena austera molt adient amb el tema i on la il·luminació juga un important paper. Que Oriol Genís és un tot terreny, ho té més que demostrat però en aquesta ocasió, us asseguro que t’arriba a l’ànima i dubto que es pogués trobar algú que el superés, amb una força i una dicció perfecta i una càrrega d’humanitat desbordant, antològic vaja. Guillem Gefaell en el difícil paper del fill, tanmateix treu el seu personatge de forma extraordinària. Surts al carrer molt tocat però si no l’heu vist i teniu oportunitat de fer-ho no us la perdeu, és una petita joia.

    20/12/2020
  • Interessant obra per la intensitat dramàtica de la seva dramatúrgia i la portentosa interpretació d’Oriol Genís. Difícil, però, per dues raons: primer, per la velocitat vertiginosa del llarguíssim monòleg inicial del pare, massa aclapadora i que impossibilita seguir el fil argumental; dos, pel desordre en les seves reflexions en veu alta amb referències implícites i simbòliques a la mitologia grega, tot i el llenguatge col·loquial i directe que utilitza. Aconsellable.

    28/02/2020
  • Enric Pagespetit i Casadevall

    El segell de l’autor i la interpretació del principal protagonista són per emmarcar. Ens ho hem passat molt bé.

    24/02/2020
  • JORDI ADROVER PUJOL

    M’ ha agradat molt la interpretació de l’ Oriol Genís!! A la que obre la boca sembla una ametralladora llençant paraules, però com que interpreta a persones diferents, canvia els tons, els timbres, els volums….un vertader fenòmen de la interpretació!!!
    L’ altre intèrpret, fa un paper secundari, però fa un paper realment complicat per un actor jove com és. Molt bona actuació, també.
    El llibret per mi no és el més important, els papers els fan viure els actors. En aquest cas, la meva valoració és màxima.

    15/04/2016
  • Maria Carmen Alcázar Chacón

    Un 10 a Tarantino i un 10 a Oriol Genís. El text i el protagonista incommesurables, no us la perdeu, queden poques oportunitats de veure-la i és una joia.

    09/04/2016
  • Emoción. Poesia. TEATRO en mayusculas.
    Impactada por la interpretación de Oriol Genis. La última imagen, tardaré tiempo en olvidarla…me ha tocado el alma.
    Que no se la pierda nadie, una autentica joya.

    07/04/2016
  • cesar s

    El dolor extremo por la pérdida del hijo se ve reconvertido en un esfuerzo casi sobrenatural de dignificación de la existencia humana, desde una espontaneidad tragicómica,una perdida que, en lugar de resultar paralizador o castrador, se convierte en motor de la grandeza poética y sobre todo de la grandeza ética.
    Genial Oriol Genís,una pequeña joya teatral que vale mucho la pena ver.

    02/04/2016
Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.