Tot el que necessites per anar al teatre

Prendre partit

Prendre partit

Berlín, 1946, una ciutat destruïda com a conseqüència de la guerra. Destrucció, desorientació, mort; la fi d’una etapa. Assistim als prolegòmens i investigacions preparatòries per al judici que durà a terme la Comissió Anti-nazi per als Artistes. El comandant Steve Arnold rep l’encàrrec d’investigar les implicacions del director d’orquestra Wilheim Furtwängler acusat de col·laboracionisme amb el règim nazi durant la II Guerra Mundial.

El text aborda l’Alemanya post-nazi de 1946 i pretén involucrar a l’espectador com a part i testimoni d’un judici obert que presenta dues actituds absolutament oposades davant la terrible realitat política del Tercer Reich.

L’autor ens col·loca davant l’eterna confrontació entre cultura i poder, entre art i política.

I ens convida a prendre partit.

Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • La excesiva sobreactuació del Major Arnold fa encara més palesa la inconsistència de les seves acusacions. Així doncs de que es tracta l´obra?: del capficament del oficial dels vencedors vers un home que no te més culpa que no haver marxat d´Alemanya el 1933!!!. Si aquest és el “moll” de l´obra no trobo prou substància per mantenir l´interés dues hores, cosa perceptible en la platea.
    Prendre partit per deixar anar un criminal que fos un gran artista, si que seria un dilema; pero pel director d´orquestra representat no es el cas.
    Penso, doncs que algo falla en la obra o la direcció. Es demostra en que el suposat final obert no provoca al espectador fer-se la pregunta del titol
    Com sempre, veure actuar a Josep Mª Pou, una delicia.

    15/02/2015
  • cesar s

    Un poco densa,quiza por la tematica y la falta de ritmo,muy bien pepon blasco al que no conocia.

    09/12/2014
Articles relacionats

Art i política a judici

10 desembre 2014

Josep Maria Pou dirigeix i protagonitza Prendre partit al Teatre Goya, un espectacle que qüestiona la difícil relació entre cultura i poder, art i política partint de la historia real […]