Tot el que necessites per anar al teatre

El quadern daurat

El quadern daurat

Si alguna obra reuneix els elements essencials de la narrativa de Doris Lessing (1919‒2013), Premi Nobel de Literatura 2007, és sens dubte The Golden Notebook [El quadern daurat, 1962].

La directora i dramaturga Carlota Subirós hi ha bussejat seguint la trama de Free Women [Dones lliures] per situar a l’eix central de l’espectacle el paper fonamental d’una dona que, en moments de dura crisi política i personal, lluita sense parar per la seva integritat com a mare soltera, com a comunista compromesa, com a amant que busca una relació sana i no sexista, i com a artista. Una indagació per les diverses personalitats d’un mateix que s’expressen a l’hora d’escriure.

Informació addicional:

DIVENDRES ACCESSIBLES
13/03 i 27/03 sobretítols adaptats per a persones amb discapacitat auditiva
20/03 i 03/04 audiodescripció per a persones amb discapacitat visual

DISSABTES SOBRETITULATS
sobretítols en castellà i anglès cada dissabte a partir del 14/03

Video
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Teo Navarro
    12345

    Projecte ambiciós, però poc reeixit, de portar a l’escena teatral la cèlebre novel•la de Doris Lessing, atesa la seva complexitat narrativa, amb diverses trames no sempre fàcilment comprensibles, i l’extensió de l’obra. El sempre difícil repte de fer l’adaptació teatral d’un text narratiu acostuma a tenir èxit quan es tracta de textos breus: en serien un bon exemple “La néta del senyora Lihn” o “La partida d’escacs” en el passat recent de l’escena catalana.

    No és el cas, en canvi, de l’adaptació de la Carlota Subirós, que es fa feixuga per massa llarga, amb trames creuades i confuses, amb massa altibaixos en la tensió dramática i una escenografia excessiva en algunes escenes.

    La interpretació, difícil per les característiques de l’obra, és també força desigual: de bon nivell pel que a la Nora Navas o la Mia Esteve en els papers principals, però fluixa en el cas d’altres personatges.

    Prescindible.

    09/03/2020
  • Marc
    12345

    Difícilment digerible. Amb alguna interpretació de vergonya aliena. Una obra de pati d’escola.

    07/03/2020
  • Gemma Peiró
    Gemma Peiró
    12345

    Anna Wulf va fragmenta la seva experiència vital i pensaments en diferents quaderns. Per evitar el caos, diu. Potser és per això que l’obra està impregnada de la falta de sintonia entre els fragments i escenes, i la falta d’escolta entre els intèrprets. Se’n salva la il·laminació. L’escenografia hi queda massa gran, com l’obra.

    07/03/2020
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    12345

    Algo insólito me ha pasado con esta obra.
    A pesar de sus 3 horas de duración no se me ha hecho larga ni pesada.
    Las interpretaciones me han gustado, la escenografía también. Su iluminación y efectos sonoros me han parecido lo más. Pero lo que es la historia que nos cuenta y como han adaptado a escena el texto no me ha acabado de cuajar. De hecho después de ver la 1ª parte de la obra y empezar con su 2ª me ha dado la sensación que veía obras distintas…
    La historia de una mujer que sufre una criáis de identidad, existencial, vital. En la que no tiene clara sus vivencias amorosas, políticas y artísticas y que para organizarlo todo decide escribirlo todo en varias libretas no me ha atrapado.
    Una lástima porque la producción es espectacular. Pero no me ha acabado de atrapar.

    07/03/2020
Articles relacionats
On són les dones a la cartellera teatral? Les dones són aquí!

On són les dones a la cartellera teatral? Les dones són aquí!

2 març 2020

La insuficient presència de dones en la direcció i la dramatúrgia dels espectacles de les programacions, en general, dels teatres de la ciutat, porta generant nombroses crítiques (de forma pública) […]

Carlota Subirós dirigeix a Nora Navas a ‘El quadern daurat’ de Doris Lessing

Carlota Subirós dirigeix a Nora Navas a ‘El quadern daurat’ de Doris Lessing

27 febrer 2020

El Teatre Lliure estrena el proper 5 de març El quadern daurat, la primera adaptació al teatre de la novel·la homònima de Doris Lessing, escrita i dirigida per Carlota Subirós i protagonitzada per Nora Navas. Una […]

Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.