Tot el que necessites per anar al teatre

El despertar de la primavera

El despertar de la primavera

El despertar de la primavera (Spring Awakening) és un musical pop rock que tracta sobre l’amor adolescent, la repressió, la por, l’abús de poder i la incomprensió. El musical ha aconseguit commoure espectadors d’arreu del món des de la seva estrena l’any 2006 a l’Off Broadway de Nova York.

Sinopsi

Considerada una peça de culte, ha tingut diverses produccions internacionals, i s’ha estrenat en escenaris de Nova York (Broadway), Londres (West End), Viena, Buenos Aires, diverses gires pels Estat Units i pel Regne Unit… i ara, Barcelona. La producció original de Broadway l’any 2006, va guanyar 8 premis Tony i 4 premis Drama Desk.

Melchior és un jove intel·ligent i astut que, gràcies als llibres, ha après diversos aspectes sobre la sexualitat humana que la societat s’obstina a amagar i ratllar de tabú. Ell és el confessor del seu amic i company de classe Moritz, que li explica que se sent torturat davant els somnis eròtics que acompanyen les seves nits. D’altra banda, la dolça Wendla que fracassa en l’intent que la seva mare li expliqui com s’engendren els nadons, es retroba amb Melchior i entre ells sorgeix alguna cosa especial.

L’espectacle, que conté 19 números musicals, estarà dirigit per Marc Vilavella (Homes Foscos, Mar i Cel, la Barni Teatre), la coreografia serà d’Ariadna Peya (Cia. Les Impuxibles, Grease, el musical), la direcció musical de Gustavo Llull (Poe de Dagoll Dagom, Operación Triunfo) i la traducció catalana de David Pintó (MARES I FILLES i HOMES FOSCOS). Jordi Bulbena (TeatreNacional de Catalunya, Teatre Lliure, Comediants) crearà l’escenografia i el vestuari.

Video

Fotos + fotos

El despertar de la primaveraEl despertar de la primaveraEl despertar de la primaveraEl despertar de la primaveraEl despertar de la primavera

Valoració col·laboradors


Valoració espectadors

  • 12345

    Josep Farré Olivé

    Em despertava la curiositat aquesta obra i no em va defraudar. Potser la història a la primera part sonava antiga però guanyava força a la segona. S’acostava més a l’actualitat. L’actuació espectacular i podem dir que tenim davant unes actrius i uns actors que tenen futur.
    Com espectador d’obres musicals prefereixo mil vegades aquest tipus de musical que no aquests que surten de pel·lícules d’exit.

    01/05/2018

  • 12345

    núria garcia ridao

    Tot i que és un gran muntatge, amb un fantàstic repertori musical i artístic, li falta xispa! No em va acabar d’arribar…

    22/04/2018

  • 12345

    Hèctor Fibla Ferrà

    Gran musical sobre la llibertat sexual en l’adolescència ambientada en una època repressora. Bones veus en un jove repartiment amb molta energia.

    16/04/2018

  • 12345

    miguel

    Un muy buen espectaculo.Perfecta las actuaciones,las voces,la musica y la coreografia ,pero lo que no me gusto es al final, cuando algunos actores llevaban un lazo amarillo.Yo pague solo por ver un musical y la opinion politica de los actores no me interesa.Algunas personas del publico se marcharon en ese momento enfadadas.

    15/04/2018

  • 12345

    Mireia grau camps

    tot i no ser gaire amant dels músicals em va atrapar desde l’inici, l’ambientació, l’escenogràfia, cuantes coses poden fer-se amb uns quants calaixos, la música en viu i les veus i interpretacions dels actors, és el primer músical que se m’ha fet curt, enhorabona val molt la pena histories de ahir que avui és repeteixen.

    09/04/2018

  • 12345

    JOSEP OLIVA SASÉ

    Ahir vaig veure aquest musical basat en l’obra que el 1891 va escriure el dramaturg alemany Frank Wedekind i que fa poc més d’un any es va poder veure al Gaudí i que ara han reposat al Teatre Victòria. Anava amb ganes perquè havia llegit molt bones crítiques, però la realitat per a mi ha estat una altra i he sortit força decebut bàsicament amb el text que quan va ser escrit va ser censurat pels temes que tractava, sexe, homosexualitat, masturbació, suïcidi etc .. però que amb el pas dels anys, ha quedat ancorat en el temps i ara en ple segle XXI em sembla carregat de tòpics i més propi d’un serial. Les lletres de les cançons, i sobretot les que canten individualment o en parella m’han semblat molt carrinclónes. Una altra cosa i aquí chapeau és tota la resta, Música en viu amb set músics, un luxe. Un musical produït aquí i amb gent d’aquí, fantàstic. Unes coreografies d’Ariadna Peya, molt aconseguides. I un equip d’actors i actrius molt joves que se’ls veu amb unes ganes i un esforç encomiable. Llàstima que em va fallar el text l’argument en si, encara que el públic majoritàriament adolescent pels seus crits i aplaudiments s’ho va passar d’allò més bé.

    07/04/2018

  • 12345

    Natalia Daniel Rabionet

    Una gran obra molt ben interpretada per artistes joves. No només et transporta a l’època, sinó que a més a més ho fa amb molta força. Tant la música com la interpretació estan molt logrades en us espai petit i molt ben aprofitat. Capaç d’emocionar en segons quins moments de la representació, de ben segur que la tornaria a veure. Ens va encantar a tots els membres de la família, pares i filles adolescents. Recomanable al cent per cent. Enhorabona!!!

    06/02/2017

  • 12345

    JOSE GABRIEL DEL VIEJO

    A veces me pasa que una obra muy recomendada y que está triunfando luego me decepciona. Y lamentablemente me ha pasado con este musical!
    Todo el mundo hablaba Maravillas, se ha prorrogado por éxito de público, agotaba todas las funciones…
    Y yo me he quedado tiesa al verla!
    No sé si es por su argumento que lo veo muy pasado de moda (el despertar sexual de unos adolescentes en la Alemania de hace muchos años) o por las canciones que no tienen sustancia (excepto el numero principal que estaré tarareando los próximos 2 meses) o los actores que a pesar de cantar divinamente y hacerlo con mucha ilusión a veces van demasiado cargados de energía (hay veces que parece que en lugar de bailar les esté dando un ataque epiléptico)
    El caso es que no me ha emocionado.
    De hecho casi la he olvidado…
    Una pena…

    31/01/2017

  • 12345

    Victòria Oliveros Layola

    Un musical de qualitat representat en català, a petit format i fet gairebé de forma artesanal. 15 actors amb una entrega absoluta i 7 músics interpretant la música en directe. Malgrat alguns problemes de so, m’ha agradat força la posada en escena d’aquest espectacle. Una gran obra en un petit teatre. Molt recomanable. Val molt la pena!

    15/01/2017

  • 12345

    Elisabet

    Una obra molt intensa i ben interpretada. Un format molt proper que et fa entrar en l’obra i la història. Ens la van recomanar i ha sigut tot un encert anar-hi!

    09/01/2017

  • 12345

    Lola

    El millor musical a petit format que he vist fins ara! Super recomanable…

    02/01/2017

  • 12345

    Laura

    Molt recomenable! Llàstima que acabi d’aquí a poc, si afegissin més funcions repetiria sense pensar-ho!

    Els músics i els actors molt bons, m’han emocionat fins a fer-me plorar en tres ocasions. La pell de gallina en la majoria de cançons amb les harmonies.

    La posada en escena senzilla però molt ben trobada.

    Una gran obra en un petit teatre on s’han condensat moltes emocions. Enhorabona a tots els que ho heu fet possible!

    30/12/2016

  • 12345

    Joan Berenguer Serradell

    Espectacular adaptació d’un dels millors musicals contemporanis, m’ha posat els pèls de punta, m’ha fet riure i plorar i m’ha deixat gravades vàries cançons i escenes que se’m farà difícil oblidar. Molt recomanable.

    18/12/2016

  • 12345

    Joan Berenguer Serradell

    Espectacular adaptació d’un dels millors musicals contemporanis, una festa per tots els sentits i una catarsi emocional que m’ha posat els pèls de punta, m’ha fet riure i plorar i m’ha deixat vàries cançons i escenes gravades que se’m farà difícil oblidar. Molt recomanable.

    18/12/2016

  • 12345

    Hebert

    Musical multipremiat i com ha de ser: interessant i actual text (tot i estar escrit al s. XIX), bona música (Bla, Bla, bla! és tot un himne) i ben interpretada en directe, 20 artistes a l’escenari i molt de talent.
    El descobriment del sexe i els misteris que comporta, el mur de silenci al seu voltant més freqüent del que semblaria, la rebel·lia, la repressió no només sexual, el difícil trànsit de l’adolescència… hi ha drama i tragèdia però surts ple d’energia, sabent que els tabús acaben caient. Tot amb un repartiment molt preparat i, en general, prou jove com per a fer creïbles els personatges amb caràcters ben diferenciats però sense estereotips, i l’eficaç contrapunt dels adults Mingo Ràfols i Rosa Vila/Roser Batalla com a professors intransigents, pares superats…
    En RESUM: un interessant musical en un petit escenari que ajuda a viure com a pròpies les seves pors, les seves ganes d’obrir-se a un món que ja estan vivint i sense ajuda de ningú, amb molta qualitat interpretativa, de música, de cant…ple d’il·lusió i fe en el que fan i que agradarà als que ens vam emocionar amb “Per sobre de totes les coses”, per exemple.

    10/12/2016

  • 12345

    Antonio Tranche

    Un grandisimo espectaculo, todo el equipo artistico logra momentos inolvidables,
    volvere al Teatre Gaudi para disfrutar de nuevo.
    Y quisiera decirle a Neus Monico (colaboradora) que el diseny de iluminacion es de
    Dani Gener ( a dios lo que es de dios y al cesar lo que es del cesar ) y que seria justa
    una correccion en su critica.

    24/11/2016

  • 12345

    Julià

    Una delícia, he disfrutat moltíssim. Destacar l’interpretació d’Eloi Gómez. Músics en directe, teatre proper, actors joves i enèrgics… M’he endut una sorpresa molt grata!

    24/11/2016

  • 12345

    Francesc Bombí-Vilaseca

    Vaig veure aquesta obra a San Francisco l’any 2008 i la banda sonora encara m’acompanya. Els temes són fantàstics i en fan una obra emotiva i molt especial. D’entrada sembla que les adaptacions al català funcionen força i la música també és en directe, un aspecte fonamental. No sé si arribaran a la quasi perfecció tècnica d’aquella producció, però només que s’hi acosti (posem un 80%, per exemple) serà tot un èxit!
    (Ara només em falta veure-la, al Gaudí, d’aquí a uns dies).
    En tot cas, ja només per l’aposta, imprescindible!

    15/11/2016

Articles relacionats