Tot el que necessites per anar al teatre

Cúbit

La companyia d’Alberto Díaz, Albert Prat i Sergi Torrecilla porta a escena un text de Josep Maria Miró sobre la construcció i la destrucció de la memòria. Fins a quin punt és veraç un relat oficial? Què es perd per sempre en el camí de fer-lo?

PARAULES DE L’AUTOR I DIRECTOR

En totes les obres que escric em formulo preguntes i al mateix temps intento traslladar-les als espectadors. Són de temes que m’inquieten i de les quals no acostumo a tenir respostes. Sovint se’ns remet a la nostra història –personal, familiar o col·lectiva– per intentar explicar i entendre qui som i les nostres circumstàncies actuals. Partint d’aquesta premissa, de quina manera i des de quin lloc construïm la memòria?
O per paradoxal que pugui semblar, la construcció de la memòria és un acte de destrucció? Els protagonistes de la nostra obra –en un espai on es barreja l’àmbit íntim familiar i la dimensió pública d’una Fundació creada pels pares– preparen un llibre. I això m’ha servit de punt de partida per parlar d’una qüestió tan fràgil i dubtosa com la configuració dels relats oficials.
Aquest encontre i la necessitat de plasmació d’un passat posarà en evidència les percepcions d’uns i altres i la necessitat d’arribar a pactes més o menys fidels amb la realitat, i generadors d’una determinada convivència. La paraula, alhora, esdevé, com ja he especulat en anteriors obres, una magnífica i perillosa eina de comunicació, incomunicació i manipulació, generadora de realitats, relacions i veritats a través de mentides o de supòsits.
Des dels seus inicis, he estat a prop com a espectador dels muntatges i l’evolució de La Ruta 40. La seva trajectòria i compromís en l’elecció d’autors, títols i temàtiques m’ha semblat sempre una declaració d’intencions i una mirada teatral precisa i coherent, per la qual cosa és un plaer compartir ara aquest projecte amb ells.

Josep Maria Miró

Video
Fotos
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Ahir vaig estar a l’Espai Lliure veient aquesta obra que ha escrit i dirigeix Josep Maria Miró. Un text brillant que ens parla de la construcció i destrucció de la memòria. Que passa quan en l’àmbit familiar es revisa el passat? La resposta la tenim en els dos espais paral·lels jardí i exterior de la casa i l’interior de l’habitatge. Aquests dos espais formen un paral·lelisme amb el comportament dels personatges, al jardí mostren la seva cara cordial, però quan es troben a l’interior surt el seu rancor ocult i el que realment pensen. Un text on les tensions, la paraula i els llargs silencis et porten a un munt de reflexions. Magnífics, David Menéndez, Sergi Torreclla, Alberto Díaz i extraordinària Anna Azcona. Un imperdible.

    21/05/2017
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO

    A pesar de necesitar por parte de los actores un poquito de rodaje (se nota que era su primera representación y ha habido algunos fallitos), Cúbit ha pasado a ser una de las obras que más me ha gustado de la temporada.

    La historia es intrigante y atrapa. Me ha hecho pasar angustia y pasarlo mal mientras la veía. Y si algo pido al teatro es que me hagan sentir!!

    David Menéndez destaca entre todos. Está perfecto en su personaje y el resto de los actores le dan la réplica a la perfección!
    Como punto negativo que se me ha hecho muy corta. Ha acabado y tenía ganas de más!! Bravo

    17/05/2017
Articles relacionats
Tierras del Sud, In Wonderland i Cúbit  obren la programació de La Ruta 40 a l’Espai Lliure de Montjuïc

Tierras del Sud, In Wonderland i Cúbit obren la programació de La Ruta 40 a l’Espai Lliure de Montjuïc

16 octubre 2019

Per primer cop a la història del Teatre Lliure, la direcció artística cedeix a una companyia, La Ruta 40, la programació del primer semestre (fins al gener de 2020) de l’Espai […]

Josep Maria Miró i La Ruta 40 es pregunten sobre la memòria a ‘Cúbit’

Josep Maria Miró i La Ruta 40 es pregunten sobre la memòria a ‘Cúbit’

15 maig 2017

L’Espai Lliure de Montjuïc acollirà, a partir del proper 17 de maig, l’espectacle Cúbit, de Josep Maria Miró i La Ruta 40, estrenat al Temporada Alta de Girona. L’obra planteja […]