Tot el que necessites per anar al teatre

Oklahoma

A partir de 13,80€
Comprar Entrades
Oklahoma

Després de l’èxit de La Flauta Màgica i la Trilogia Mozart, la companyia de Gemma Beltran s’endinsa a Oklahoma en l’univers poètic i visual de Kafka, Lewis Carroll i Pirandello.

Sinopsi

El 1927, tres anys després de la mort de l’escriptor, es va publicar de manera pòstuma Amèrica, una obra inacabada de Kafka que també es coneix com El desaparegut. En l’últim capítol d’aquesta obra, el protagonista llegeix un anunci publicat per El gran teatre d’Oklahoma, que proposa contractar qualsevol que vulgui fer el paper de si mateix. És la història d’un teatre que vol ser al·legoria del món sencer, un món en el qual l’art seria l’última esperança. Ara, Gemma Beltran i Dei Furbi rellegeixen en una versió lliure aquella història, hibridada amb altres ficcions de l’autor, com ara El procés, El castell i La metamorfosi, i també amb referències a Alícia al país de les meravelles, de Lewis Carroll, i a Tres personatges en cerca d’autor, de Luigi Pirandello.

Protagonitzen la funció tres actors en atur, acostumats a estar exclosos del mercat laboral, que esperen trobar feina a El gran teatre d’Oklahoma, i se senten feliços. Però, de veritat podran fer teatre si tothom interpreta el seu propi paper i, per tant, tot serà teatre? Músiques arranjades per ser interpretades només amb la veu i una escenografia senzilla formada per ombres, un gran fons blanc i cintes que delimiten l’espai embolcallen els actors, protagonistes d’un teatre on tots som observats i tots i totes estem exposats.

Video
Fotos
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Hebert
    12345

    OKLAHOMA (vista al Grec) m’ha descol•locat des de l’inici i ja no hi he estat capaç d’entrar. El muntatge beu d’autors com Kafka, Calderón o L. Carroll (tot a favor, doncs) i, llegia, versava sobre uns actors sense feina que es dirigeixen cap a un teatre que busca actors per a fer d’ells mateixos. Esperava que el tema anés per aquí, reflexions sobre què és interpretar, sobre si es pot fer d’un mateix o això és la més gran interpretació de totes o a l’inrevés. Vaig trobar més aviat el camí que fan fins allà, farcit d’enginyosos jocs de paraules i situacions absurdes en el millor sentit però massa repetides o estirades (La cucaracha, la metamorfosi, la cançó de les drogues..) i que no vaig saber (igual no tenia un bon dia, ves) lligar amb una idea o missatge concret.

    I a tot això, el talent, innovació i treball dels Dei Furbi està present a cada moment, amb un enorme treball de moviment, coreografia, cant, escenografia mínima que delimita els seus camins i que al final traspassant barreres, portes i dimensions, els mena al teatre on acaba l’obra…i on jo esperava que comencés.

    31/07/2017
Articles relacionats
Una tardor antifeixista i amb segell propi a l’Escenari Joan Brossa

Una tardor antifeixista i amb segell propi a l’Escenari Joan Brossa

21 setembre 2020

L’Escenari Joan Brossa ha presentat la nova programació de tardor amb una nova graella que combina l’eix temàtic Contra els feixismes, amb aquells espectacles que no es van estrenar a […]

Especial Festival Grec 2017, descarrega’t la revista de TB

Especial Festival Grec 2017, descarrega’t la revista de TB

21 juny 2017

Ja hi tornem a ser… Publiquem la segona revista en paper de TeatreBarcelona! Enguany el Festival Grec es renova, començant per un relleu a la direcció. Francesc Casadesús pren les […]

Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.