Tot el que necessites per anar al teatre

A partir de 14,00€
Comprar Entrades
Júlia
Últimes funcions

Júlia és una noia a qui li agrada flirtejar amb allò prohibit, allò desconegut. Durant la nit de Sant Joan ha decidit barrejar-se amb la diferència, amb el “poble”. El company triat per a aquesta aventura aquesta nit serà el Jean, un seductor, intel·ligent i manipulador depredador. La nit serà llarga, una nit d’exorcisme personal, social, polític i de gènere.

A Júlia es parla bàsicament de les relacions basades en la lluita de poder. El poder de l’home sobre la dona. El poder del ric sobre el pobre. El poder de la moral sobre el lliure albir. De la realitat sobre el somni. I una llarga llista malauradament infinita de maneres de relacionar-nos i viure. Amb nosaltres. Amb els altres. Sotmetre a l’altre doncs sembla que és la manera de relacionar-nos encara avui. I sembla també que la nostra societat està basada en una clara voluntat que així sigui. La comparació, l’exhibició, l’avaluació, l’èxit. L’ambició com a motor que ens mou al llarg del nostre temps de vida en societat i finalment amb nosaltres. Amb l’ego.

Júlia, ens sembla una obra del present i per al futur. Una advertència de com poden acabar les coses entre nosaltres si no ens escoltem, ens valorem i ens estimem més que a nosaltres mateixos.

Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Una proposta molt interessant!
    Caldrà tornar a llegir el clàssic.

    27/01/2021
  • Hebert

    “JÚLIA” a l’Atrium.

    L’Atrium m’atreu. M’obliga a fer deures i enceta un debat que m’interessa: a les adaptacions de clàssics, és millor la sorpresa i indagar l’original a posteriori o anar preparat i treure’n més suc de les propostes? Jo he optat per llegir primer l’obra i la veritat és que aprofito molt més l’experiència (Deconstructing Txèkhov, aquesta…) que quan hi anava a pèl (Huis close) i em quedava “principalment” amb les interpretacions.

    Aquí, l’obra es modernitza sense trair ni abandonar l’original (jo és que sóc clasicón). Els 3 personatges despullen les seves ànimes, anhels i pors i mostren les cadenes imposades, algunes més o menys voluntàriament, les ànsies de llibertat, l’ascens social, el paper de les dones, el què diran…

    Normalment, el recurs de projeccions i audiovisuals al teatre no em fa el pes (ja he dit que sóc clasicón?), trobo que rarament aporten més que efectisme i voluntat d’impactar. En aquest cas, però, l’ús d’imatges d’una pel·lícula és absolutament magnífica, reforça els moments més emotius del text i és d’una creativitat brutal per part de la direcció de Raimon Molins.

    Clar, algun recursos moderns no m’han convençut (frases en suec i la coreo) però són petits detalls en una proposta que m’ha fascinat. Començant perquè era intel·ligible i acabant perquè la creativitat s’ha posat al servei del text i les emocions. I és que els clàssics també (no només!) han de poder ser adaptats, revisitats, modernitzats quan aquesta visió no busca simplement la modernitat mal entesa.

    Les interpretacions ho transmeten tot: les diferents cares del criat, la presècia que tot ho veu de la criada… I la Patrícia Mendoza, una d’aquelles debilitats meves, és impossible no caure al seu “innocent” joc de seducció inicial i no patir el descobriment de que aquest acte de rebel·lia i llibertat té un preu molt alt.

    En resum: un clàssic que passa pel tamís de ser contemporanitzat i surt més que reforçat. Encissadora proposta.

    24/02/2017
  • ignasi tomás lopez-doriga

    https://culturayalgomas.wordpress.com/2017/02/22/julia-el-deseo-y-la-razon/

    22/02/2017
  • Avui a l’Atrium he pogut veure aquesta obra basada en La senyoreta Júlia del dramaturg suec August Strindberg i amb una excel·lent adaptació i direcció de Raimon Molins És la segona obra d’aquesta trilogia i ara ens queda per veure la tercera, Nina (La gavina). Ens parla de la lluita del poder entre sexes, home / dona, una joc que cap vol perdre ni sentir-se sotmès, més tractant-se de personatges de molt diferent classe social. Una escenografia minimalista impecable, però el que m’ha semblat fantàstic és la interacció dels actors amb imatges preses en temps real i que ens permet veure el que està passant darrere d’escena i en altres moments recuperant seqüències de la pel·lícula sobre el que en aquell moment estan interpretant, tot això de forma mil·limètrica i perfecta. Patricia Mendoza (Júlia) està esplèndida amb uns canvis de registre insuperables, Jordi Llordella (Jan) magnífic donant els matisos adequats que el personatge requereix i Mireia Trias (Kristina) encara que el seu paper queda en segon pla el tracta amb una expressivitat impecable. Totalment recomanable i diria més, imprescindible.

    13/02/2017
Articles relacionats
La Sala Àtrium transporta ‘La senyoreta Júlia’ d’Strindberg al segle XXI

La Sala Àtrium transporta ‘La senyoreta Júlia’ d’Strindberg al segle XXI

21 gener 2021

Patrícia Mendoza es posa a la pell de la senyoreta Júlia d’August Strindberg en la versió dirigida per Raimon Molins, la segona peça de la Trilogia de la Imperfecció. Júlia es […]

La Sala Àtrium transporta ‘La senyoreta Júlia’ d’Strindberg al segle XXI

La Sala Àtrium transporta ‘La senyoreta Júlia’ d’Strindberg al segle XXI

24 gener 2017

Patrícia Mendoza es posa a la pell de la senyoreta Júlia d’August Strindberg en la versió dirigida per Raimon Molins, la segona peça de la Trilogia de la Imperfecció. Júlia es […]

Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.