Sinopsi

Pablo Ley porta a escena una versió lliure i actual del personatge de Joana d’Arc. Amb la mateixa energia i la mateixa innocència la dona que, amb 17 anys, va alliberar la ciutat d’Orleans el 1429, però ara mateix. En aquest món global, complicat, que encara tants reptes alhora que, si no se l’ajuda amb l’energia d’una veritable Joana d’Arc contemporània, segurament mai no trobarà una sortida.

NOTA DEL DRAMATURG

Fa molts anys que tenia ganes de fer una versió lliure del personatge de Joana d’Arc. Gairebé com un caprici de nen adult, sempre he volgut jugar dalt de l’escenari amb una armadura de debò, una espasa de debò i amb molta sang de mentida (molt de ketchup, literalment). La figura de Joana d’Arc, la seva estranya bogeria que la fa creure en contacte amb sants i arcàngels, em sembla senzillament fascinant.

Les coses, de fet, arriben quan han d’arribar. I és així com, quan la Raquel Ferri em va proposar de fer alguna cosa junts, de forma gairebé instantània vaig veure en la seva alegria i espontaneïtat una Joana d’Arc d’una naturalitat transparent. Però tenia ganes de fer un treball que se sortís de la Joana d’Arc històrica, el mite francès que posa l’accent en l’Edat Mitjana i en la constitució mítica d’una Nació. Tampoc volia abordar la seva vessant mística i romàntica, ni intentar la lectura psicològica que fa d’ella un personatge al·lucinat. Volia explorar la condició infantil d’una Joana d’Arc que fos possible al segle XXI.

 

Idioma:
Català
Sinopsi

Pablo Ley porta a escena una versió lliure i actual del personatge de Joana d’Arc. Amb la mateixa energia i la mateixa innocència la dona que, amb 17 anys, va alliberar la ciutat d’Orleans el 1429, però ara mateix. En aquest món global, complicat, que encara tants reptes alhora que, si no se l’ajuda amb l’energia d’una veritable Joana d’Arc contemporània, segurament mai no trobarà una sortida.

NOTA DEL DRAMATURG

Fa molts anys que tenia ganes de fer una versió lliure del personatge de Joana d’Arc. Gairebé com un caprici de nen adult, sempre he volgut jugar dalt de l’escenari amb una armadura de debò, una espasa de debò i amb molta sang de mentida (molt de ketchup, literalment). La figura de Joana d’Arc, la seva estranya bogeria que la fa creure en contacte amb sants i arcàngels, em sembla senzillament fascinant.

Les coses, de fet, arriben quan han d’arribar. I és així com, quan la Raquel Ferri em va proposar de fer alguna cosa junts, de forma gairebé instantània vaig veure en la seva alegria i espontaneïtat una Joana d’Arc d’una naturalitat transparent. Però tenia ganes de fer un treball que se sortís de la Joana d’Arc històrica, el mite francès que posa l’accent en l’Edat Mitjana i en la constitució mítica d’una Nació. Tampoc volia abordar la seva vessant mística i romàntica, ni intentar la lectura psicològica que fa d’ella un personatge al·lucinat. Volia explorar la condició infantil d’una Joana d’Arc que fos possible al segle XXI.

 

Fitxa artística
Veure fitxa sencera
Opinions de l'espectacle 5
Recomanacions Teatre Barcelona
Espectadors/es
  • Lluís Mayench Pierre
    Lluís Mayench Pierre
    Teatre Barcelona
  • Neus Mònico Fernández
    Neus Mònico Fernández
  • Pau Pax
  • Èric Pons
Articles relacionats
La batalla actual de Joana d’Arc

La batalla actual de Joana d’Arc

Pablo Ley porta a escena una versió lliure i actual de Joana d’Arc interpretada per Raquel Ferri i la música en directe de Xavi Gamazo a la Plataforma I+D. Joana […]

Enllaç copiat!