L’escenari Brossa presenta el cicle ‘Greta & Friday’, un díptic inspirat en Greta Thunberg

Redacció

El proper dimecres 22 de gener tindrà lloc a l’Escenari Joan Brossa l’estrena absoluta del cicle Greta & Friday. L’itinerari, format pels autors Albert Mestres i Queralt Riera, estrena dues obres que es podran veure del 22 de gener al 16 de febrer en el cas d’Amor Pur, i del 20 de febrer al 15 de març en el cas d’Amor Mor.

El díptic és un encàrrec del director artístic del teatre Marc Chornet que busca, per una banda, trobar en aquests dos autors “l’herència de Brossa” capaços de crear estètiques arriscades, i per l’altra, abordar des de la teatralitat el fenomen activista dels joves en un moviment global i compromès com és el Fridays for future liderat per la jove Greta Thunberg.

La primera obra, Amor Pur, és un text escrit i dirigit per l’escriptor Albert Mestres que ens dibuixa el retrat de dos joves (interpretats per Lola Carandell i José Luis Oliver) que es coneixen en el marc d’una manifestació del Fridays for future. El seu amor pel món i les seves conviccions sobre com protegir-lo esdevenen el punt d’inici d’una història d’amor amb un final incert. Davant del món amb final apocalíptic que se’ls dibuixa (amenaçat pel canvi climàtic), quin futur han d’esperar, quan tot s’acaba?

Albert Mestres expressava “la dificultat que implica posar-se a la pell de dos adolescents i parlar del futur, que per a ells és el present”, mentre l’actor José Luis Oliver explicava que “és un canvi de paradigma: ja no es tracta de tenir en ment el futur, sinó de prendre accions aquí i ara”. L’obra juga a barrejar text amb cançó i algunes pinzellades de circ, que creen una atmosfera poètica i original.

D’altra banda, la dramaturga Queralt Riera ens proposa una continuació no lineal del futur d’aquests dos joves a Amor Mor. Quaranta anys després del primer relat, la parella interpretada per Annabel Castan i Òscar Muñoz inicia un viatge que els durà a ser salvatges, per dins i per fora. Com és el futur que han heretat? Què n’han fet, dels seus ideals?
“Ha sigut difícil acabar-la, perquè Mestres és el meu autor català preferit viu” segons paraules de l’autora. També afirma que “el nexe de les dues obres és l’amor, un amor que encara senten els personatges d’Amor mor, però de manera decadent”.

El cicle està pensat per ser un díptic teatral: dues peces que poden ser visionades independentment però que potencien el seu missatge i agafa força quan es veu el cicle complet. De fet, Queralt Riera va explicar que va escriure la seva obra “sense ni llegir la de l’Albert”, però tot i així, l’actriu Annabel Castan destacava que “tot quadra, les històries es completen entre sí”.

Escrit per
Redacció
Articles relacionats
La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

Després dels darrers èxits que han obtingut amb Els ocells, De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda i Le congrés ne marche pas, La Calòrica, una de les companyies més reconegudes de […]

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Aquest Hivern, TeatreBarcelona tornem a editar la revista en paper. Una mirada independent i tranquila a la cartellera hivernal de Barcelona, pensada únicament per a nosaltres: el públic. Hi trobaràs reportatges, […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!