‘El jovencito Frankenstein’, una delirant comèdia musical

Redacció

El director Esteve Ferrer torna a la càrrega després de l’èxit obtingut amb La familia Addams amb un nou terrorífic, delirant i divertit projecte musical: El jovencito Frankenstein. Després de la bona acollida a les representacions de la capital madrilenya, aquesta adaptació de la famosa pel·lícula de Mel Brooks aterrarà a Barcelona, igual que va passar amb l’anterior producció, amb teatre i data d’estrena encara per confirmar. L’èxit de La família Addams va ser tan gran que fins i tot els responsables del musical original volen convertir en franquícia la versió espanyola perquè es representi pel món “això ens aferma en el que deia l’any passat que a Espanya ja tenim la majoria d’edat en teatre musical”, comenta el director. “Aquesta temporada tenim sis musicals a Madrid i això no significa que estigui de moda, això vol dir que ho estem fent bé”.

Ara Esteve Ferrer es llança al repte, de nou al costat de la productora LETSGO i Iñaki Fernández, de donar vida a aquesta criatura ideada per Mel Brooks per al cinema l’any 1974 i que, posteriorment, ell mateix va revisar i va adaptar per a la versió musical estrenada l’any 2007 a Broadway. El Jovencito Frankenstein suposa, d’alguna manera, el segell que marca el tipus d’espectacle amb el qual podríem identificar l’Esteve Ferrer, la comèdia més delirant i de tints paròdics, “Si a un gènere li va bé el musical és la paròdia. No hi ha res més paròdic que algú estigui parlant i es posi a cantar, això ja per si mateix és còmic” diu el director. “He treballat en una partitura excel·lent que aprofundeix encara més en aquesta comicitat de les situacions, es converteix en delirant”.

Ens explica Ferrer que l’adaptació que ha realitzat al costat de Silvia Montesinos, està basada en el llibret original, encara que han hagut de fer alguns canvis, prèvia autorització de Brooks: “Ajustos de ritme, alguna escena que quedava una mica passada de moda. Busquem un llenguatge més quotidià, més de comèdia” però no són només aquests els motius, també preval el desig de respectar l’imaginari dels seguidors espanyols de la pel·lícula “A nosaltres ens ha arribat el guió original, però clar, molta gent no el coneix  perquè el que coneix és el doblatge, que no té res a veure. Algunes de les coses he demanat autorització per a poder-les conservar perquè són referents que tenim tots al cap”. I és que aquesta història, tot un clàssic del cinema, que al seu torn parodia un altre clàssic, tant del cinema com de la literatura, com és Frankenstein –Del qual, per cert, ja s’ha commemorat el bicentenari de la seva publicació- i de les pel·lícules de sèrie B, arrossega legions de seguidors que recorden i repeteixen frases de la pel·lícula “se sentiran encantats perquè en cap moment traeix la pel·lícula (…) puc assegurar que hi haurà atacs del riure i la gent sortirà molt més feliç del que ha entrat al teatre, segur”.

El jovencito Frankenstein compta amb un pressupost de 4’5 milions d’euros i ha estat la posada de llarg, tant de la productora com del mateix Ferrer, en la Gran Via de Madrid; un muntatge que promet oferir aviat al públic de Barcelona un gran espectacle “però no passarà gratuïtament” ens comenten “tot és a favor de la història i sobretot de la comicitat”. L’escenografia requereix de 10 trailers per a moure-la i compta amb més de 16 canvis, fent que l’escenari es converteixi des d’en una cova al laboratori de el Dr. Fronkonstin – Res de Frankenstein! – passant per una estació de tren, tot això dissenyat per Felype de Lima.

Van ser prop de 3.000 artistes els que es van presentar als càstings dels quals van ser seleccionats els 24 intèrprets que podrem veure sobre l’escenari, encapçalats per Víctor Ullate Roche, Marta Ribera, Teresa Valligrosa, Albert Gràcia, Jordi Vidal, Cristina Llorente, Pitu Manuben Gerard Mínguez, al costat dels 9 músics dirigits per Julio Awad “És la gran aposta d’aquesta temporada!”  sentència el director musical.

Escrit per
Redacció
Articles relacionats
La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

Després dels darrers èxits que han obtingut amb Els ocells, De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda i Le congrés ne marche pas, La Calòrica, una de les companyies més reconegudes de […]

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Aquest Hivern, TeatreBarcelona tornem a editar la revista en paper. Una mirada independent i tranquila a la cartellera hivernal de Barcelona, pensada únicament per a nosaltres: el públic. Hi trobaràs reportatges, […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!