Tot el que necessites per anar al teatre

Peeping Tom: Kind

Peeping Tom: Kind

Gabriela Carrizo i Franck Chartier dirigeixen Kind, la tercera peça de la trilogia sobre la família de la companyia belga Peeping Tom.

Prenent la infància com a punt de partida, amb les seves pors i desitjos, Kind investiga els canvis de perspectiva en la manera de veure el món de les criatures a mesura que aquestes creixen, i la traducció d’això en els gestos i el llenguatge corporal.

Què passa en situacions traumàtiques en què hi ha un aparent bloqueig de les percepcions del cos? Com manegen els infants la seva recerca de la veritat? I com organitzen el seu món a través de la fantasia, inventant-se personatges o fent imitacions, per tal de dominar determinades situacions o dinàmiques?

Gabriela Carrizo (Argentina) i Franck Chartier (França) van fundar Peeping Tom l’any 2000. El segell de la companyia és una estètica hiperrealista ancorada en un escenari concret. En les seves obres, els directors creen un univers inestable que desafia la lògica del temps i de l’espai: l’aïllament ens condueix a un món inconscient de malsons, pors i desitjos del qual els directors se serveixen hàbilment per mostrar la part fosca d’un personatge o d’una comunitat. En la seva exploració del llenguatge del moviment i la interpretació, res no és mai gratuït i la condició humana sempre hi és present com a font d’inspiració inesgotable. Mitjançant l’ús de tècniques d’edició cinematogràfica, aconsegueixen ampliar els límits de la trama, que sempre apareixen com un contorn més que no pas com un element perfectament definit.

Han rebut molts premis de prestigi, com ara el Premi al Millor Espectacle de Dansa a França 2015 per Le Salon.

Fotos
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Ahir i dins del Grec vaig estar veient aquesta proposta de la Companyia belga Peeping Tom. En aquesta ocasió combinant dansa i teatre tracta del tema dels nens. A través del llenguatge corporal ens mostra els seus desitjos, les seves pors i analitza el seu comportament segons va creixent i per les etapes que va passant tant en el seu canvi físic com mental fins arribar a adult. Ara bé, quan vas a veure una companyia de la qual tot el que has vist anteriorment t’ha deixat un molt bon record i com és el cas d’ahir no em va agradar gens però gens, la frustració que sents és encara més gran. No vaig aconseguir connectar en cap moment, em va semblar lenta i encara que només dura 80 minuts (per sort) s´ em va fer pesada i avorrida. No per això tiraré la tovallola i quan tornin hi aniré de nou perquè com abans he dit és el primer cop que em decep, espero que sigui un lapsus.

    13/07/2019
Articles relacionats
La infància és un bosc ple de perills

La infància és un bosc ple de perills

27 juny 2019

Per Sara Estellé / @saraesteller Aquesta família és especial. El nucli són dos ballarins, coreògrafs i directors d’escena, Gabriela Carrizo, argentina, i Franck Chartier, francès, instal·lats a Brussel·les, que tenen […]

Especial Festival Grec 2019, descarrega’t la revista de TB

Especial Festival Grec 2019, descarrega’t la revista de TB

17 juny 2019

Publiquem la quarta revista en paper de TeatreBarcelona! Aquest és el quart estiu que TeatreBarcelona editem una revista en format paper, dedicada a un dels esdeveniments culturals més importants de […]

El Teatre Nacional de Catalunya presenta la nova temporada

El Teatre Nacional de Catalunya presenta la nova temporada

21 maig 2018

El Teatre Nacional de Catalunya ha presentat la programació de la nova temporada 2018-2019 i la seva voluntat de continuar, segons han informat en roda de premsa, “com a servei […]

Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Pots crear un usuari o accedir amb els següents serveis:

O bé amb el següent formulari:

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.