Tot el que necessites per anar al teatre

Joc de miralls

Joc de miralls

Juan Carlos Martel porta a escena la nord-americana Annie Baker en una de les 10 millors peces del 2009 segons el New York Times, el Time Out i el New Yorker, i premi Obie 2010 al millor text teatral nou. Contemporània, absorbent, tendra i divertida.

Cinc persones que se senten perdudes participen en unes classes de teatre en un centre cívic, buscant alguna cosa que doni sentit a les seves vides. Sis setmanes fent teatre els faran canviar?

Com pot ser que una dramaturga tan jove hagi sacsejat el panorama teatral dels Estats Units amb una obra aparentment tan simple com una classe de teatre? I és que l’obra de l’Annie és això, unes classes de teatre en una mena de petit centre cívic amb gent que, per un motiu o altre, necessiten expressar-se d’una altra manera fora de l’habitual per sortir del punt on  han arribat no se sap com. Una comèdia que utilitza el teatre com a teràpia indirecta.
Juan Carlos Martel Bayod

He volgut mostrar la bellesa i la noblesa de la gent quan es llança amb seriositat i naturalitat a alguna cosa, encara que sigui una recreació terapèutica. Jo odio el noranta per cent de les paraules que dic. I penso que en bona part això em fa ser dramaturga. La manera com parlem els éssers humans em sembla fins i tot dolorosa, no sonem mai tal com voldríem. Sempre ens aturem enmig d’una frase perquè ens fa terror dir alguna inconveniència. Parlar és una mena de misèria. I suposo que em consola trobar els ritmes i la poesia accidental en els intents inadequats de tothom per expressar els seus pensaments. Tots vivim cada dia, en una mena de silenci, el patiment d’intentar comunicar als altres què volem i què pensem.
Annie Baker

22/02 col·loqui amb la companyia després de la funció

Video
Fotos
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Josep Via Santacana
    12345

    M ha semblat una comedia inteligent per pasar una bona estona,un treball mol conseguit amb un grup de actors i actrius joves que fan t n´adonis que tenim planter de futur de nivell al nostre teatre. La obra encara podra interesar mes a aquelles persones que tenen un especial interes amb questions com terapies de grup, pro es secundari, lo que val es la credibilitat que despren i que gradualment asistim a una evoluçio, recerca i descobriement, de una forma molt propera com estan dintre del grup, tot amb un espai escenic amb miralls molt apropiat i que serveix per de manera amable per transmetre un misatge profund, en que un moment o altre ens poden veure mes o menys reflexats, en tot moment una comedia que com la vida mateixa inclou el drama, sempre en bon gust i bons dialegs.

    10/03/2015
  • Llorenç Prats Canals
    Llorenç Prats Canals
    12345

    M’ho he passat molt bé.

    La fórmula és més vella que l’anar a peu. Ajuntes unes quantes persones, conegudes o desconegudes, els proposes jocs aparentment innocents i acaba sortint tot (misèries, pors, somnis, necessitats…). Això es pot tractar de moltes maneres i la veritat és que l’autora no hi fa sang, ens hi reconeixem, sí, però amb una mirada comprensiva i empàtica, molt elíptica i plena de gràcia. A la pràctica, l’espectacle funciona com una comèdia, i si acceptes, cosa ben fàcil, allò de “ningú no és perfecte”, et pots fer un tip de riure, de riure intel·ligent, de bon gust. L’estructura de l’obra és molt fragmentada, extremadament, i el muntatge no ho ha sabut o no ho ha volgut esmenar, i això és un punt feble, però tot i així, empatitzes ràpidament amb els personatges -te’ls enduries a casa-, i passes un parell d’hores feliç amb ells i ben acompanyat. Cal saber riure’s d’un mateix, òbviament i agafar-se la vida amb filosofia. Ahir, quan hi vaig anar, el públic s’hi va lliurar i la comunió era perfecta.
    Jo crec que gran part del mèrit que la funció llisqui tan agradablement és dels actors i les actrius, que et fan totes les situacions i totes les petites o no tan petites misèries i grandeses quotidianes, tan pròximes com si estiguis prenent una cervesa amb cadascun d’ells. Els ho agraeixo: malgrat la precarietat, que és bonica aquesta professió quan pots vibrar conjuntament amb els espectadors! No en vull distingir cap, tots impecables i impagables en els seus papers, més o menys agraïts. Només un esment a un altre jove valor que jo no havia vist en teatre, l’Elena Tarrats. Quin repertori de registres! Que no es perdi tot aquest planter de joves, que no és que siguin promeses, sinó professionals excel·lents i amb una nova manera d’abordar el fet teatral, que m’enamora.

    28/02/2015
Articles relacionats

Annie Baker, una autora per descobrir

5 febrer 2015

L’Espai Lliure es converteix en un centre cívic on Isabel Rocatti, Aina Clotet, Eduard Farelo, Jordi Martínez i Elena Tarrats fan classes de teatre. Juan Carlos Martel porta amb ells […]

Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.