Tot el que necessites per anar al teatre

Cartellera /

Amor de Don Perimplín con Belisa en su Jardín: Federico García Lorca

Amor de Don Perimplín con Belisa en su Jardín: Federico García Lorca

SINOPSI

Don Perlimplín, home madur i inexpert, accedeix a contraure matrimoni amb la jove Belisa perquè així ho exigeixen les convencions socials. S’obre un nou horitzó, el de la passió amorosa, al contemplar el cos de Belisa. És un desig frustrat “que no puc abarcar”. Ella busca en els seus amants la passió que no li ofereix Perlimplín, però ell, que no vol reaccionar d’una manera “calderoniana”, planeja una singular i perversa trama per poder aconseguir el seu objectiu, l’amor de la jove, i crea un pretendent fictici per a que Belisa s’enamori d’ell. Quan l’aconsegueix, s’immola descobrint-se davant la seva esposa amb la seva doble personalitat. D’aquesta manera ha aconseguit ser estimat com desitjava, pervivint en el món de la imaginació: “ése es mi triunfo”- diu, encara que a costa de la seva vida i de la felicitat de Belisa. La jove entra també en el món de la ficció: “ya tiene alma”. Els dos acaben sent protagonistes d’un amor impossible.

Valoració col·laboradors


Valoració espectadors

  • 12345

    JOSEP OLIVA SASÉ

    Ahir a La Seca vaig poder gaudir i molt d’aquesta adaptació que ha fet Genoveva Pellicer d’aquesta tragicomèdia breu de Lorca. Ens parla de frustració amorosa o l’amor impossible i el que comença com a farsa satírica, acaba en tragèdia. Una escenografia d’Azorín minimalista i gairebé sense atrezzo, que em va semblar magnífica perquè permet que només estiguis pendent i gaudint del encisador llenguatge lorquià, arrodonit amb mùsica de Falla, Albèniz, Stravinski i un fragment de la seva Tarara. Encertadíssim asì mateix el vestuari. Pel que fa a la interpretació,Manuel Veiga (Perlimplín), Almudena Lomba (Belisa), Anna Briansó (Marcolfa i follet) i Jordi Sanosa (Introductor, mare i follet) fan un treball realment fantàstic. Un regal per als amants del teatre i que crec ningú s’ha de perdre. Teniu temps fins al 5 de febrer.

    15/01/2017

  • 12345

    Victòria Oliveros Layola

    una farsa per actors, un clar exemple d’obra teatral satírica. Es tracta d’una tragicomèdia que comença amb burla i acaba en tragèdia. L’obra retrata als personatges tipificant-los: el protagonista, un excel·lent Manuel Veiga, és Don Perlimplín, la imatge de la rutina, lo antiquat, la passivitat, símbol de la fidelitat, l’amor verdader i el sacrifici. Belisa, interpretada per una encantadora i sensual Almudena Lomba. es jove, bella i plena de vitalitat i és el símbol de la infidelitat. Per últim, Anna Briansó que és una convincent Marcolfa, és l’únic personatge de la història que toca tota l’estona de peus a terra, és la portaveu de la racionalitat i un recordatori de les convencions socials que cal respectar. Ara que sé que aquesta obra va ser escrita per a interpretar-se amb titelles, entenc la manera en que s’han fet els canvis de cada acte, utilitzant diferents músiques mentre els actors adquireixen el moviment autòmat dels titelles. També el vestuari és simple i acolorit recordant-los. Tot plegat fan d’aquesta proposta una petita joia amb una deliciosa posada en escena.

    04/02/2017

Deixa la teva valoració

Has d'estar registrat per poder deixar la teva opinió. Pots registrar-te aquí, o pots entrar a continuació:

Acceptar Aquesta plataforma web utilitza cookies pròpies per a recopilar informació que ajudi a optimitzar la visita a la pàgina web i cookies de tercers per a recollir informació sobre les seves visites i l’ús de la nostra web. Vostè pot permetre el seu ús, rebutjar-ho o canviar la configuració quan ho desitgi. En cas de seguir navegant, es considerarà que accepta l’ús. Més informació: Política de Cookies.