The Feliuettes retornen al cabaret més genuí, amb música, gamberrisme, reivindicació, comèdia i autoparòdia, dirigides per Míriam Escurriola, amb textos de Clàudia Cedó, Cristina Clemente, Xavi Morató, Mireia Giró, Gerard Sesé, The Feliuettes i Míriam Escurriola i música de Clara Peya, Arnau Tordera, Ariadna Cabiró i Gerard Sesé.

Sinopsi

The Feliuettes ens conviden al seu aquelarre, on ens interpel·len, es pregunten sobre el món que els ha tocat viure i sobre com transformar-lo, sent dones. A través de l’esperit nascut del cabaret més personal, personatges inesperats posaran en qüestió situacions quotidianes i no tan quotidianes, deformant-les amb un mirall ple de possibilitats. Humor negre, faula idiota i perversa, el kitsch, l’absurd, l’stand up comedy, l’esperit punk… ingredients en el nostre còctel per parlar amb llibertat i humor.

El cabaret no té acta de naixement. Afortunadament no hi ha una data exacta per celebrar el seu aniversari i fer “el dia del cabaret”. Si bé és cert que dos dels cabarets més antics de París encara sobreviuen, és innocent pensar que el cabaret s’ha quedat atrapat en els finals del segle XIX. També seria extremadament naïf quedar- se amb una estètica del cabaret reproduïda en bucle, que el converteix en un souvenir més proper a la “Hello Kitty” que a la seva vertadera natura.

A inicis del segle XX els dadaistes funden el Cabaret Voltaire i això marca una fita que revoluciona, com tot el Dadà, les concepcions escèniques. I des de llavors l’essència del cabaret ha anat vivint segons les estètiques del moment malgrat els perills d’estereotipar- lo (o potser convivint amb aquestes apropiacions simplistes que també resulten entranyables entre tanta ploma). La música, la barreja de llenguatges, la irreverència, el joc amb el metateatre, el trencament de la quarta paret, la provocació, la sàtira i la identitat contestatària del cabaret ens arriben vius i combatius fins el nostre moment present.

Durada:
Idioma:
Català
Sinopsi

The Feliuettes ens conviden al seu aquelarre, on ens interpel·len, es pregunten sobre el món que els ha tocat viure i sobre com transformar-lo, sent dones. A través de l’esperit nascut del cabaret més personal, personatges inesperats posaran en qüestió situacions quotidianes i no tan quotidianes, deformant-les amb un mirall ple de possibilitats. Humor negre, faula idiota i perversa, el kitsch, l’absurd, l’stand up comedy, l’esperit punk… ingredients en el nostre còctel per parlar amb llibertat i humor.

El cabaret no té acta de naixement. Afortunadament no hi ha una data exacta per celebrar el seu aniversari i fer “el dia del cabaret”. Si bé és cert que dos dels cabarets més antics de París encara sobreviuen, és innocent pensar que el cabaret s’ha quedat atrapat en els finals del segle XIX. També seria extremadament naïf quedar- se amb una estètica del cabaret reproduïda en bucle, que el converteix en un souvenir més proper a la “Hello Kitty” que a la seva vertadera natura.

A inicis del segle XX els dadaistes funden el Cabaret Voltaire i això marca una fita que revoluciona, com tot el Dadà, les concepcions escèniques. I des de llavors l’essència del cabaret ha anat vivint segons les estètiques del moment malgrat els perills d’estereotipar- lo (o potser convivint amb aquestes apropiacions simplistes que també resulten entranyables entre tanta ploma). La música, la barreja de llenguatges, la irreverència, el joc amb el metateatre, el trencament de la quarta paret, la provocació, la sàtira i la identitat contestatària del cabaret ens arriben vius i combatius fins el nostre moment present.

Fitxa artística
Fotos i vídeos
Opinions de l'espectacle 8
Recomanacions Teatre Barcelona
Espectadors/es
  • Iván F. Mula
    Iván F. Mula
    Teatre Barcelona
  • Hebert Parodi
    Hebert Parodi
    Teatre Barcelona
  • Rubén Garcia
    Rubén Garcia
    Teatre Barcelona
  • Xavi Pijoan
    Xavi Pijoan
    Teatre Barcelona
  • Miquel Gascon Baz
    Miquel Gascon Baz
    Teatre Barcelona
  • Victòria Oliveros Layola
    Victòria Oliveros Layola
  • Victòria Oliveros Layola
    Victòria Oliveros Layola
  • Josep OS
Articles relacionats
Els dilluns també hi ha teatre

Els dilluns també hi ha teatre

“Els dilluns no existeixen per al teatre”… s’ha dit tradicionalment del dia que el sector teatral s’ha agafat per descansar. Avui en dia, però, aquesta afirmació va perdent el sentit […]

Els 8 millors musicals humorístics de Barcelona

Els 8 millors musicals humorístics de Barcelona

Si t’agrada riure i t’agrada la música, quina millor elecció que anar a veure un musical on la comèdia sigui l’eix primordial de la proposta. Des de Teatre Barcelona, us […]

Enllaç copiat!