Temporada Alta Iberoamérica, un festival més internacional que mai

Redacció

Temporada Alta ha decidit portar a l’altra banda de l’oceà el seu particular Tierra Baja amb Lluís Homar (Premi Max al Millor Actor 2015), exportant l’escena del país a altres fronteres germanes de llengua i cultura. És la primera vegada que una producció pròpia del festival gironí fa el salt a Iberoamèrica. I ho fa en el millor context possible: un festival ja posicionat a hores d’ara que compta enguany amb 23 espectacles diferents de 12 nacionalitats europees i llatinoamericanes, i més de 75 representacions, a les 3 capitals d’Argentina, Uruguai i Perú. Teatre, dansa contemporània i experimental, creació contemporània, circ i noves dramatúrgies procedents principalment de Catalunya, Espanya, França, Itàlia, Alemanya, Suïssa, Finlàndia, Israel, Mèxic i Colòmbia, a més de les tres nacionalitats amfitriones, que acullen una programació intensa que circula per les tres ciutats durant aquestes tres setmanes de Festival.

Temporada Alta portarà a Iberoamèrica l’estrena del nou muntatge de Guillem AlbàCalma!. Aquest espectacle, que suposa també que per primer cop Temporada Alta a Iberoamèrica aculli una estrena absoluta catalana. Es podrà veure a les 3 ciutats, amb un total de 6 representacions, igual que Tierra Baja, amb també 6 funcions. Aquestes són les principals apostes de la programació de producció catalana al festival, acompanyades de dues autores actuals que presentaran text al Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic que se celebra en aquest marc a Buenos Aires: Cristina Clemente amb Las lentes de mirar cargadores Marta Aran amb Puzzles.

Però n’hi ha més. L’escenògrafa mallorquina Xesca Salvà  viatjarà també a Buenos Aires i Montevideo amb el seu espectacle Cases, una experiència que juga amb realitat i ficció per despertar la curiositat de l’espectador. Completa la programació el premiat Vida, una proposta apta per a tots els públics del titellaire aragonès Javier Aranda que estrenarà a Buenos Aires i Lima; i l’actuació a Lima del showman Rodrigo Cuevas amb El mundo por montera.

El projecte, que el festival gironí va promoure en el seu moment i ha fet créixer any rere any, té com a objectiu establir un pont d’intercanvi entre l’escena del país i la iberoamericana, donant a conèixer la dramatúrgia pròpia i els creadors. Més enllà de la programació, el festival suposa un punt de trobada i intercanvi entre artistes i professionals que hi acudeixen.

Un any més el Mediterrani i el Río de la Plata s’enfrontaran al Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic, a la sala Timbre4 i en el context de Temporada Alta en Buenos Aires (TABA). En aquesta nova edició, la finalista i la semifinalista del torneig català, Cristina Clemente i Marta Aran, pujaran al ring per lluitar amb els escriptors argentins Andrea Marrazzi i Facundo Zilberberg, guanyadors del Primer Torneig de Dramatúrgia Argentina realitzat a Timbre 4 el desembre de 2018 i seleccionats per la Diplomatura de Dramatúrgia de la Universitat de Buenos Aires (UBA).

Escrit per
Redacció
Articles relacionats
La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

Després dels darrers èxits que han obtingut amb Els ocells, De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda i Le congrés ne marche pas, La Calòrica, una de les companyies més reconegudes de […]

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Aquest Hivern, TeatreBarcelona tornem a editar la revista en paper. Una mirada independent i tranquila a la cartellera hivernal de Barcelona, pensada únicament per a nosaltres: el públic. Hi trobaràs reportatges, […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!