El festival RBLS 2020 aposta per impactar als adolescents des del teatre

Rubén Garcia Espelta

RBLS Festival Teatre Jove celebrarà del 28 al 31 d’octubre la seva 4a edició amb la voluntat de seguir acostant les arts escèniques a joves i adolescents de 13 a 20 anys. El festival d’arts escèniques aposta, un any més, per descobrir als joves espais, impactar-los amb posades en escena diferents i connectar amb els seus interessos i inquietuds. “Sentíem que no hi havia públic jove als teatres, i quan deixaven de ser nens ja no assistien a les sales“, comenta Carme Tierz, directora artística d’aquest festival nascut al 2017.

Enguany el festival implicarà 8 teatres i centres culturals de referència a la ciutat: Teatre Tantarantana, Sala Hiroshima, Escenari Joan Brossa, Nau Ivanow, Institut del Teatre, Sala Fènix, CC Cotxeres Borrell i Teatre Nacional de Catalunya.

L’equip jove del festival són els millors amfitrions per animar a altres adolescents

RBLS vol impactar als joves a través experiències vivencials 

Les arts escèniques són un element clau per al desenvolupament intel·lectual, personal i social dels nois i noies en aquesta etapa de la vida“, explica Tierz i RBLS aposta per propostes que vagin més enllà del seu valor pedagògic per tal de “generar en els joves bones experiències escèniques i impactar-los, només així voldran tornar al teatre”.

Per aquest motiu el festival proposa als i les adolescents propostes que parlin de temes que els poden interessar com l’abisme intergeneracional, les relacions socials, els abusos de poder, l’acceptació de la identitat, la migració o la diversitat sexual.

La opereta electrònica ‘Infanticia’ amb Neus Pàmies, és un dels plats forts d’aquesta edició

En aquesta edició es presentaran 6 espectacles professionals (1 dels quals és un projecte comunitari amb joves): S’hi podran veure propostes com Infanticida amb dramatúrgia de Marc Rosich i música de Clara Peya, que duplica funció pel gran interès de públic i programadors; Excalibur i altres històries d’animals morts de la companyia Hermanas Picohueso; PareMeu de l’artísta d’origen libanès Anthony Kmeid, amb una funció especial amb col·loqui en horari lectiu per a l’alumnat de ESO; l’espectacle internacional Mikado remix del belga Louis Vanhaverbeke; o una versió especial Halloween, o Castanyada, de l’èxit Assajar és de Covards de la Cia Casa Real, que clourà el festival. El projecte comunitari d’aquest any anirà càrrec de la companyia NUS Cooperativa que treballarà, durant diverses setmanes, un procés de creació escènica amb noies i nois de Kasal de joves Roquetes anomenat Adultocentrisme.

També es realitzaran 4 workshops per despertar en els/les joves les seves capacitats creatives. El programa de tallers comptarà amb noms com Sociedad Doctor Alonso, el coreògraf Víctor Rodrigo i William Arunategui, l’actor i il·luminador Ignasi Guasch o Felipe Cabezas. Es realizaran en espais com el Teatre Nacional de Catalunya, la Sala Fènix, l’Institut del Teatre i el CC Cotxeres Borrell.

Més informació i entrades:

 

Escrit per
Rubén Garcia Espelta TWITTER

Periodista i gestor cultural. Responsable de continguts editorials de TeatreBarcelona.com Ha treballat a mitjans com Catalunya Ràdio, El Periódico de Catalunya, La Xarxa, Ràdio 4 o Rac1.

Articles relacionats
Les millors obres de teatre familiar de Barcelona

Les millors obres de teatre familiar de Barcelona

L’escena de teatre infantil i familiar de Barcelona té una llarga tradició: aprofita-la, treu-los de casa i porta’ls a un dels molts espais culturals que programen espectacles per a diferents […]

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Aquest Hivern, TeatreBarcelona tornem a editar la revista en paper. Una mirada independent i tranquila a la cartellera hivernal de Barcelona, pensada únicament per a nosaltres: el públic. Hi trobaràs reportatges, […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!