OPERETA CLOWN

‘Pazzo’, una opereta sobre les herències generacionals

'Pazzo' reflexiona sobre les herències generacionals, les relacions familiars o sobre les obligacions imposades per la societat, a la Sala Versus Glòries

Rubén Garcia Espelta

La Sala Versus Glòries recupera a partir del 3 d’abril Pazzo, una peça de Fèlix Herzog, protagonitzada per Jordi Banacolocha i Adrià Salazar,  i amb direcció de Roberto G.Alonso, que debuta en la direcció d’un espectacle íntegrament de text.

Pazzo és una petita opereta verbal i apocalíptica per a dos pallassos en clau de misèria i notes d’humor”, explica l’autor. La història se centra en dos pallassos d’edats molt diferents, un jove i un veterà, davant les restes calcinades del que fou un dels circs més importants del país i reflexiona sobre del testimoni generacional, els lligams familiars o sobre les obligacions imposades per la societat. “El personatge veterà viu del record, sap que la seva època daurada ja ha passat”, explica Banacolocha: “És una persona que va ser molt reconeguda en la seva feina, que era a més la seva passió, i intenta mantenir el seu record per tal que aquell món no mori”, explica l’actor: “El veterà vol passar el relleu a una persona més jove, però aquest se sent atrapat i necessita poder sortir i poder viure la seva vida”. Un xoc entre personatges amb una naturalesa ben diferent: “El jove necesita equivocar-se i el gran intenta que no s’equivoqui o si més no esmorteir la seva patacada”, diu Roberto G. Alonso.

“És una obra que podria ser molt fosca, però com qui ho viu és un pallasso el món del circ ens permet explicar-ho d’una manera més onírica”, afirma el director de l’espectacle: “El que li passa al pallasso podria ser el que li passa a qualsevol persona que porta tota la seva vida lluitant i treballant el seu ofici des de zero,i no vol deixar-lo morir”.

Roberto G. Alonso debuta en la direcció de text

Pazzo suposa el debut de Roberto G. Alonso debuta en la direcció d’un espectacle íntegrament de text: “Sempre he treballat amb la meva pròpia companyia en el terreny de la dansa o en espectacles vinculats amb el teatre musical o la lírica, però mai havia dirigit un text”.

Més informació, imatges i entrades:

Escrit per
Rubén Garcia Espelta TWITTER

Periodista i gestor cultural. Responsable de continguts editorials de TeatreBarcelona.com Ha treballat a mitjans com Catalunya Ràdio, El Periódico de Catalunya, La Xarxa, Ràdio 4 o Rac1.

Articles relacionats
Les millors obres de teatre familiar de Barcelona

Les millors obres de teatre familiar de Barcelona

L’escena de teatre infantil i familiar de Barcelona té una llarga tradició: aprofita-la, treu-los de casa i porta’ls a un dels molts espais culturals que programen espectacles per a diferents […]

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

Després dels darrers èxits que han obtingut amb Els ocells, De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda i Le congrés ne marche pas, La Calòrica, una de les companyies més reconegudes de […]

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Aquest Hivern, TeatreBarcelona tornem a editar la revista en paper. Una mirada independent i tranquila a la cartellera hivernal de Barcelona, pensada únicament per a nosaltres: el públic. Hi trobaràs reportatges, […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!