Pablo Messiez i el poder transformador de ‘Las canciones’, al Teatre Lliure

Rubén Garcia Espelta

El director i dramaturg argentí Pablo Messiez torna al Teatre Lliure -després del gran èxit d’El temps que estiguem junts (temporada 17/18)- amb la seva última creació Las canciones, una obra vitalista sobre l’escolta i el poder transformador de la música. L’espectacle només es podrà veure en quatre úniques funcions, totes amb entrades exhaurides, a la Sala Fabià Puigserver de Montjuïc: del 22 al 25 d’abril.

Es tracta de l’espectacle original més musical, poètic i festiu del director. “Vull que la gent torni a casa amb alegria i amb ganes d’escoltar la seva música“, ha comentat Messiez. L’autor també ha explicat que vol que el públic del teatre se senti més part de l’acte escènic, com en els concerts: “El desig de fer aquesta obra té a veure també amb l’enveja que em genera la música i la relació de la gent amb ella“.

Durant la funció, el públic és convidat a participar de l’escolta i del ball amb una selecció heterogènia de gairebé 20 cançons que van de Jacques Brel a Liza Minnelli i de Cecilia Bartoli a Tom Waits, entre altres artistes. Una invitació a descobrir el misteri d’escoltar i de sentir-hi, una capacitat que ens acompanya ja des de l’etapa embrionària.

Els intèrprets Javier Ballesteros, Carlota Gaviño, Rebeca Hernando, José Juan Rodríguez, Íñigo Rodríguez-Clar, Joan Solé i Mikele Urroz protagonitzen un muntatge fet a partir de personatges i situacions d’Anton Txékhov, que homenatja, entre altres, obres com Les tres germanes o Ivànov: Al final de Les tres germanes, l’Olga diu, mentre escolta a la banda tocar: ‘La música sona tan fort que podríem saber per què vivim’. Aquest va ser el punt de connexió i de partida de Las canciones“.

A Las canciones, Iván, Olga i Irina són tres germans que, amb en Miguel, un amic de la família, es dediquen a escoltar cançons. Ho fan sistemàticament des del dia de la mort del seu pare, fa un any, com a manera de fugir del món exterior en què el pare, un músic famós, havia estat trobat culpable d’un acte tan ominós que la família no pot ni tan sols anomenar. Un dia, l’escolta de les cançons és interrompuda per la visita de dos músics, fans del pare mort, que faran que les relacions entre els integrants de la família canviïn per sempre.

Més informació, imatges i entrades a:

Escrit per
Rubén Garcia Espelta TWITTER

Periodista i gestor cultural. Responsable de continguts editorials de TeatreBarcelona.com Ha treballat a mitjans com Catalunya Ràdio, El Periódico de Catalunya, La Xarxa, Ràdio 4 o Rac1.

Articles relacionats
La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

Després dels darrers èxits que han obtingut amb Els ocells, De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda i Le congrés ne marche pas, La Calòrica, una de les companyies més reconegudes de […]

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Aquest Hivern, TeatreBarcelona tornem a editar la revista en paper. Una mirada independent i tranquila a la cartellera hivernal de Barcelona, pensada únicament per a nosaltres: el públic. Hi trobaràs reportatges, […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!