Nova onada de musicals, ara de petit format

Mercè Rubià

Després del tsunami de principis de temporada amb grans produccions com Sister Act, Mar i Cel o Polònia, el musical, ara arriben a la cartellera musicals de petit i mitjà format que triomfen a sales amb més proximitat.

TEATRE_BARCELONA-acustic_broadway-REVISTA_1

UN MES DE MUSICALS AL GAUDÍ

Després de l’èxit de Mares i filles al Círcol Maldà, on van exhaurir entrades de totes les funcions, ara torna al Teatre Gaudí. L’espectacle, íntegrament musicat, és una història íntima i propera que enfronta una mare, Nina, i la seva filla, Mariona Castillo, que ha decidit marxar de casa. Clara Peya hi posa la música al piano i David Pintó la dramatúrgia.

De fet, al Gaudí tenen durant aquest mes una programació exclusiva de musicals. El viatge d’Orfeu és l’altra proposta en cartell, un viatge poètic fet de paraules, música i acció, un recorregut cap a l’interior de cada un de nosaltres en la recerca de la felicitat amb cinc intèrprets i nou músics dirigits per Josep Galindo i dramatúrgia de Pablo Ley.

GENERACIÓ PRECÀRIA

El Teatre Goya, que ja va anunciar la seva voluntat d’apostar pels musicals de mitjà format, presenta un espectacle d’aquella generació a qui han promès que si estudiaven molt podrien tenir una vida millor que els seus pares, però s’han trobat amb la precarietat als morros. Al repartiment hi trobem Mariona Castillo, Elena Gadel i Xavi Duch (El Petit Príncep), Ivan Labanda (Polònia, el musical) i Frank Capdet (Merda d’artista), entre altres.

Al Versus Teatre també han apostat per fer aquest retrat generacional, però amb el component d’humor que hi ha afegit Jumon Erra. La sala s’ha convertit en el Vintage, un creuer que viatja pel Mediterrani de la crisi-estafa on els joves es veuen obligats a marxar i assumir una realitat low cost.

COMÈDIA ESBOJARRADA

En un altre registre, al Teatre Akadèmia hi trobem un altre musical de David Pintó, que aquí fa de director. És A la burgesa, una comèdia esbojarrada que ens transporta a la Viena burgesa del segle XIX a partir d’un relat curt d’Arthur Schnitzler.

QUE NO FALTI BROADWAY

Amb tants musicals, però, no hi podia faltar Broadway. Al Círcol Maldà aposten per recuperar aquelles cançons menys conegudes dels musicals de l’altra banda de l’Atlàntic amb un concert teatralitzat de format acústic i un particular toc d’humor, Acústic Broadway.

Text: Mercè Rubià

 

Escrit per
Mercè Rubià TWITTER

Periodista. Teatrera. Enamorant-me de la dansa i el circ. Advertència: Si la majoria de recomanacions tenen molts aplaudiments no és per falta de criteri (que potser també), sinó perquè prefereixo parlar de les obres que m’han agradat. Molt lluny de voler fer (o ser) crítica.

Articles relacionats
Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari