TEATRE

Laura Conejero protagonitza ‘El zoo de vidre’ de La Perla 29

La directora Martina Cabanas Collell proposa una nova versió del clàssic de Tennessee Williams al Teatre de La Biblioteca

Redacció

El Teatre La Biblioteca alberga fins al 19 de maig una nova producció del El zoo de vidre, la coneguda obra de Tennessee Williams. La directora Martina Cabanas Collell ha ideat un muntatge que parteix d’un mena d’assaig general per entrar de ple en l’obra original.

La veterana actriu Laura Conejero encapçala un repartiment que completen Clara Moraleda, Roger Torns i David Anguera, que a més s’encarrega de la música en directe. L’espectacle ens submergeix en la història de la família Wingfield, marcada per la lluita per la supervivència en la dura realitat del sud dels Estats Units dels anys 30. La frustració de la mare, Amanda, per les seves aspiracions frustrades, xoca amb els desitjos dels seus fills, Tom i Laura, de trobar el seu lloc en el món. La peça reflexiona al voltant de les relacions humanes i sobre el mal que provoca no comunicar-se.

Un assaig com a punt de partida

El zoo de vidre de La Perla 29 arrenca amb els actors acabant de repassar les notes del que es presenta com una mena d’assaig general. Ben aviat, el personatge interpretat per Roger Torns pren la paraula amb un monòleg i s’entrellaça amb la resta d’espectacle. La idea, com comentar al directora, sorgeix del desig de compartir amb el públic una experiència única: “Assistir a un espectacle que és com un assaig obre la possibilitat d’acabar aquesta peça de manera singular en cadascuna de les ments dels espectadors”.

Cabanas ha explicat que és tracta d’un espectacle molt “artesanal” perquè tot l’equip s’ha encarregat de plantejar la producció: el vestuari, les projeccions o la música que interpreta el pianista en directe. “Com a espectador no veus la pretensió d’explicar una cosa des de fora, si no que ho veus de tu a tu”, i afegeix: “Jo treballo pensant l’espai escènic perquè això ajuda a la dramatúrgia. Pensar-ho tot en equip ho fa més interessant”.

Malgrat aquest peculiar enfoc, la directora assegura que el muntatge és fidel a l’esperit de l’obra original de Tennessee Williams. “La potència de l’obra ens fa a galopar amb ella com si fos un pura sang, obligant els actors a encarnar-la gairebé com una invocació”.

Més informació, imatges i entrades a:

Escrit per
Redacció
Articles relacionats
La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

Després dels darrers èxits que han obtingut amb Els ocells, De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda i Le congrés ne marche pas, La Calòrica, una de les companyies més reconegudes de […]

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Aquest Hivern, TeatreBarcelona tornem a editar la revista en paper. Una mirada independent i tranquila a la cartellera hivernal de Barcelona, pensada únicament per a nosaltres: el públic. Hi trobaràs reportatges, […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!