Antonio Márquez presenta ‘Medea’, una gran producció de ballet teatral flamenc

Redacció

Antonio Márquez és una de les figures més sòlides de la dansa espanyola clàssica i gaudeix d’una gran projecció i reconeixement internacional, comptant amb diferents premis entre els quals destaquen el Premi Nureyev (1997) atorgat per la crítica italiana, el Premi al Artista més Valorat (2001), rebut també a Italia i el Primer Premi del Festival Internacional de Danza de Jerez (2003).

Abans de fundar la seva pròpia companyia el 1995, va ser intèrpret del Ballet Español de Madrid, el Ballet Región de Murcia i el Ballet de Víctor Ullate. Ja amb la seva companya destaquen entre els seus treballs la brillant reinauguració del Teatro Real de Madrid (1997) amb la posada en escena de El sombrero de tres picos (Falla, Picasso, Antonio Ruiz Soler), la qual es va presentar el 2013 en el Royal Albert Hall de Londres, el espectáculo Antonio (2008) o la seva participació en el Ballet Nacional de España (2009) com a artista convidat per a celebrar el trentè aniversari d’aquesta companyia.

Dansa i mitologia grega

El 2019 recupera la coreografía Medea, de José Granero, amb música de Manolo Sanlúcar i llibret de Miguel Narros, una coreografia mítica i un dels moments culminants del repertori de dansa espanyola del segle XX. Aquesta peça es va estrenar el 1984 en el Teatro de la Zarzuela de Madrid i aquell mateix any va rebre el Premi de la Crítica de Nueva York com a millor ballet.

La peça s’inspira en el mite grec de Medea. Medea era filla del rei del Cólquide, Eetes, i la seva esposa Idia. Va aprendre les arts màgicas de la maga Circe. La història explica que va trair el seu pare i assassinar el seu germà, tot ajudant a robar el velló d’or a l’aventurer grec Jàson, de qui estava enamorada i amb qui va fugir. Jàson i Medea, amb els seus dos fills, viuen a Corint on regna l’ancià Creont, que té una única filla, Creüsa. El rei Creont ofereix la seva bella filla a Jàson, i aquest l’accepta repudiant a Medea. Medea, consumida per la gelosia, no reaccionarà amb justícia, sinó amb venjança.

Un programa amb quatre peces

Al Teatre Tívoli podrà veure’s del 4 al 9 de maig aquesta producció de Medea de poc més d’una hora de durada, juntament amb altres tres peces breus: Dos estrenes de la companyia (Macadanza amb coreografia de Javier Palacios i música de C. Saint Saëns, i Symphonie espagnole,  una coreografia del mateix José Granero i música de Édouard Lalo) i finalment recupera Bolero (una coreografia històrica d’Antonio Marquez a partir del popular bolero de Maurice Ravel).

Una cita ineludible per als amants del ballet clàssic, una gran producció amb 23 ballarins i la col·laboració especial com a artista convidada de la ballarina catalana Helena Martín, en el paper de Medea.

Escrit per
Redacció
Articles relacionats
La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

Després dels darrers èxits que han obtingut amb Els ocells, De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda i Le congrés ne marche pas, La Calòrica, una de les companyies més reconegudes de […]

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Aquest Hivern, TeatreBarcelona tornem a editar la revista en paper. Una mirada independent i tranquila a la cartellera hivernal de Barcelona, pensada únicament per a nosaltres: el públic. Hi trobaràs reportatges, […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!