La sala Badabadoc acull l’obra El nom volgut, seleccionada en la convocatòria On el teatre Batega 2024. Una peça tendra i commovedora que parla de la Lua, qui després d’entendre que és una persona amb trastorn de l’espectre autista, i compartir-ho amb els seus companys i companyes de classe, s’enfronta a una nova revelació: vol que tothom li digui Elio.
Empès per l’admiració al El Petit Príncep, Pau Coya, l’autor d’aquesta peça, escriu la història del protagonista des del punt de vista d’un adult, el seu pare. “Tots els nens són personatges absents en l’obra […] És bonic veure com el pare dubta, però en cap moment deixa de lluitar”, explica el dramaturg.
Tot i que Pau Coya no descarta acabar dirigint alguna obra seva, aquest muntatge teatral compta amb la direcció de Rebeca Del Fresno, amiga i companya de confiança amb qui va fundar la companyia La Permanent a Mallorca i amb qui ha treballat en altres obres seves com Kryptonita o Cavallet de mar. Àlvar Triay i Vanessa Segura donen veu, figura i caràcter al pare de l’Elio i la mare de la seva millor amiga. Amb les seves interpretacions exploren quina és la doble violència que pot patir un menor per ser neurodivergent i trans a través de la vivència dels adults que l’acompanyen.
Després de la gran rebuda de la seva última obra Pols de diamant, peça que l’ha portat a guanyar el Premi de la Crítica 2024 com a Millor autor revelació i el premi a Millor espectacle de proximitat als VII Premis Teatre Barcelona 2024, la nova obra de Pau Coya aterra en una sala plena d’intimitat. Davant aquesta oportunitat, el dramaturg assegura que la història s’ha escrit amb tanta cura i delicadesa que és apte per un públic familiar: “Les anteriors obres que he escrit tenen un punt transgressor que exposa temàtiques que poden ser incòmodes. Aquesta es presenta com un aire fresc obert a un públic molt més transversal”.
“M’agradaria que l’espectador es converteixi en un acompanyant d’aquest pare que, tot i estar mig perdut davant una situació que se li fa muntanya, lluita per fer les coses bé”. Amb aquesta il·lusió, l’autor d’El nom volgut desitja que l’obra arribi al màxim de teatres catalans i balears possibles. La història de l’Elio, que no es basa en cap cas concret, està preparada per donar visibilitat i normalitzar de la manera més dolça i sensible les infàncies autistes que descobreixen la seva identitat de gènere.
Més informació, imatges i entrades a: