publicitat

‘Cap Butaca Buida’ torna el 21 de març amb rècord d’espais

La Diada del Teatre consolida la seva tercera edició amb presència internacional

La Diada del Teatre Cap Butaca Buida celebrarà la seva tercera edició el 21 de març de 2026 amb 222 espais adherits i un abast territorial més ampli que mai. Després de batre per segon any consecutiu el rècord mundial d’assistència teatral en un sol dia —amb 71.441 espectadors el 2025—, la iniciativa es consolida com una gran acció col·lectiva del sector i fa un pas endavant amb la seva primera participació internacional.

Impulsada per l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA) i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, amb el suport de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) en el marc del I Pla d’impuls del teatre de Catalunya 2023-2026, la jornada vol reforçar el teatre com a espai de trobada, comunitat i convivència. El projecte compta també amb la col·laboració d’institucions, teatres, ateneus, centres cívics, productores i companyies adherides.

El Cap Butaca Buida travessa fronteres

Un dels grans salts d’aquesta edició és la seva internacionalització. A l’expansió per tot Catalunya —incloent-hi la Catalunya Nord— s’hi afegeixen nous teatres del País Valencià (16) i de les Illes Balears (10), així com Andorra i el Teatre Margarita Xirgu del Casal Català de Buenos Aires, que esdevé el primer espai internacional que se suma a la Diada. També s’hi incorporen diversos centres cívics com a nous espais escènics, amb la voluntat d’apropar el teatre als barris i a noves comunitats.

La presidenta d’ADETCA, Isabel Vidal, ha subratllat que “Cap Butaca Buida és la manifestació de la voluntat social de participar en la vida cultural i de celebrar amb orgull que el teatre és un espai viu de comunitat”. En la mateixa línia, ha remarcat que “el creixement que experimentem enguany demostra que el teatre continua sent un vehicle de col·laboració entre territoris i cultures, que cobra especial importància en els moments actuals”.

Per la seva banda, la consellera de Cultura, Sònia Hernández, ha definit la iniciativa com una “iniciativa consolidada” i ha expressat el desig que el 21 de març de 2026 torni a ser “un dia destacat al calendari per reconèixer la feina que fan les sales de teatre, els ateneus i tots els professionals del sector”.

Com és habitual, Cap Butaca Buida destinarà un percentatge de la seva recaptació a una entitat dedicada a impulsar projectes culturals i socials. L’escollida per a l’edició de 2026 és The Freedom Theatre, un centre cultural i teatral fundat el 2006 al camp de refugiats de Jenín, a Cisjordània, que desenvolupa produccions, tallers i programes de formació en àmbits com la interpretació, la pedagogia i la fotografia, i que promou publicacions, exposicions i projectes audiovisuals amb l’objectiu de facilitar l’accés a la cultura i fomentar la creativitat entre els joves com a eina de desenvolupament comunitari.

Escrit per
logo-tb-quadrat

Teatre Barcelona és el mitjà de comunicació escènic de referència a Catalunya. Cada setmana t’actualitzem amb les millors novetats, entrevistes, reportatges exclusius, seleccions d’espectacles, pòdcasts… No et perdis res del que passa a la cartellera teatral!

Articles relacionats
Un estiu passat, molt compartit

Un estiu passat, molt compartit

Pere Riera és un dramaturg que, a mesura que ha anat estrenant, ha anat ensenyant el seu món més íntim. El seu debut va ser en un llunyà T6 del […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Ja estàs registrat?
Entrar amb email
Encara no estàs registrat? Crear un compte gratuit