Tot el que necessites per anar al teatre

L'inframón

L'inframón

Algú ha inventat una petita meravella que està revolucionant el planeta: un artefacte que proporciona una immersió total en el món virtual. Només cal que trieu una identitat i us lliureu als vostres desitjos, siguin el que siguin… La dramaturga nord-americana Jennifer Haley no ha deixat de guanyar premis des que l’any 2012 va escriure aquest thriller de ciència-ficció, que és també un drama criminal. Quines conseqüències té viure els nostres somnis privats amb la màxima llibertat? Molts veuran en aquest muntatge —que ara porta a escena en versió catalana el director Juan Carlos Martel Bayod— una advertència sobre la realitat virtual i la suposada impunitat que proporciona el món d’internet. Una jove detectiu que investiga les formes més inquietants d’entreteniment que proporciona el giny en qüestió n’interrogarà el creador i ens portarà així del món real al virtual mentre ens planteja una qüestió inquietant: el fet que una cosa no existeixi vol dir que no és real? Us ho preguntareu mentre gaudiu d’una peça extremadament intel·ligent i ben construïda que projecta una mirada freda i implacable sobre el comportament humà i les noves tecnologies. Guanyadora el 2012 del premi Susan Smith Blackburn de Nova York i guardonada amb set premis L.A. Ovation després de representar-se a Los Angeles l’any 2013, l’obra s’ha vist també a l’Off-Broadway de Nova York i, a Londres, al Royal Court i al West End.

Una producció del Grec 2016 Festival de Barcelona i el Teatre Lliure.

Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Hebert
    Hebert
    12345

    Una de les definicions de la ciència ficció (que em pirra) és que tracta l’adaptació i reacció de l’home davant els avenços de la ciència i tecnologia. Si li sumem que la distopia és el meu gènere literari preferit, doncs anava a L’Inframón amb moltes ganes, cosa perillosa. Doncs vaig sortir encantat.

    En un futur més proper del que sembla, Internet ha evolucionat i el món virtual és “pràcticament” real, amb olors, sensacions, emocions… fins i tot pots “traspassar” i viure únicament com a avatar, abandonant el món físic per sempre. Allà amagat rere personatges virtuals pots fer tot el que vulguis. L’obra gira en torn un lloc on les tendències pedòfiles són acceptades, amb l’important detall que els ”nens” són en realitat adults que fan de personatges infantils. La policia creu que no només és immoral sinó un delicte. I s’obre un debat captivador i que dóna per hores de xerrades post funció. Voler experimentar una cosa prohibida sense fer-ho del tot, aquest succedani, s’ha de prohibir? El que fan adults en un món virtual, tot s’hi val? Des del moment que un experimenta físicament i emocional (l’abús de la carn, la sang, el dolor de l’altre…) com si fos real, des d’aquest moment que l’experiència t’afecta, no és ja real i per tant, valen les mateixes regles i normes que fora del món virtual? Si serveix per què comportaments violents no passin a persones sinó que s’apliquin a avatars, és útil a nivell social? No afecta a nivell emocional a qui fa de víctima?

    Una magnífica escenografia que separa el món virtual d’una comissaria, una il·luminació i efectes sonors molt efectius i un ritme àgil per un text dens. L’única petita pega és el personatge de la detectiu que al voler-lo dotar de seriositat/trascendència/superioritat moral és poc natural o massa pagat d’ell mateix, i realment no debat amb l’amo del cau sinó que pontifica, i la forma d’expressar-se, gairebé amb xiuxiueigs, fa que a estones costés seguir-la.

    En resum, podria ser un molt bon capítol de la sèrie “Black mirror”, que tracta aquesta alienació a que ens mena la hiperconnectivitat. Una proposta d’allò més intel·ligent, que fa reflexionar i teatralment, funciona molt i molt bé.

    05/10/2016
  • ignasi tomás lopez-doriga
    ignasi tomás lopez-doriga
    12345

    La nostra valoració al blog “Cultura y algo más”

    https://culturayalgomas.wordpress.com/2016/10/05/linframon-los-limites-de-lo-virtual/

    05/10/2016
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    12345

    Una obra que debate sobre que es legal o no en internet. En los mundos virtuales!
    Es respetable que una persona virtualmente abuse de una niña?? Y que se monte un negocio de ello??
    La propuesta para estrenar temporada en el Lliure de Gracia es brutal y pega fuerte!!
    Me ha encantado y me ha tenido la hora y media expectante por saber cómo acababa todo!
    La niña protagonista y Mar Ulldemolins resaltan entre todos los actores que lo hacen estupendamente.
    Y la escenografía merece una mención aparte!! El uso de luces y proyecciones me ha dejado flipado e impresionado!
    Eso sí… no os sentéis en 1ª fila o acabareis con dolor de cuello! Es necesario elevar tanto el escenario? PREGUNTO!

    30/09/2016
Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.