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L'huracà

L'huracà

Una esmolada mirada sobre la maternitat d’una de les grans veus femenines del teatre català. La dramaturga i traductora Carme Montoriol, amb la seva breu però subtilíssima obra dramàtica, mereix un lloc privilegiat entre els grans clàssics moderns del teatre català. A L’huracà, estrenada l’any 1935, retrata amb enorme subtilesa psicològica el conflicte angoixant d’una dona tràgicament absorbida per la possessiva relació que el seu fill li reclama d’una manera obsessiva.

L’endemà de l’estrena al Teatre Poliorama, dins la temporada oficial subvencionada per la Generalitat republicana, la crítica del diari La Noche afirmava que el text de Montoriol era la millor peça que aquella temporada s’havia estrenat al Teatre Català. Després de la Guerra Civil, l’autora va adoptar un estricte silenci literari, i la seva obra dramàtica va veure’s igualment allunyada dels escenaris durant dècades.


Valoració espectadors
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO

    La pandemia nos dejó con las ganas de disfrutar de esta pieza la pasada temporada y por fin hemos podido llenar la platea de la Sala Petita del TNC.
    Por donde empezar…
    Creo sinceramente que la obra tiene un gran problema de ritmo. Ha acabado la obra con la sensación que quedaba mucho por contar de la historia. Ha acabado de manera muy abrupta y con la sensación de que han metido mucha tijera del texto original.
    Las interpretaciones no han brillado como deberían. Todos sabemos las grandes interpretaciones que nos ha ofrecido Quim Ávila en el pasado y en este papel se le veía descafeinado y sin ganas. Quizás porque no estaba a gusto con el personaje.
    La única que me ha llamado la atención en escena ha sido Montse Germán que ha hecho una gran interpretación como la matriarca de la familia.
    La escenografía me ha gustado y también su iluminación aunque no he acabado de entender el tema de las rosas…
    Resumiendo: que me ha dado la sensación que la obra la han planteado con prisa y sin ganas. Me sabe mal pero así lo siento…

    12/06/2021
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