Sinopsi
Inferno narra la vida de Tristano Martinelli, el notable actor italià que va crear el personatge d’ Arlecchino en el París de finals del cinquecento. Amb diverses tècniques interpretatives com la recitació, la pantomima, l’acrobàcia i la commedia dell’arte, indaga en la teatralitat de la vida proposant una via de fugida a la misèria humana a través de la creació artística, denunciant amb aquest riure intel·ligent, la vanitat i l’ambició que sacsejaven la societat de l’època, per establir un paral·lelisme vigent amb la vida contemporània.
L’obra se centra en el procés creatiu de Martinelli, en una conservadora Europa trigo renaixentista, plagada de guerres, pesta i gana. Aquí, el nostre Martinelli reivindica al Primer Arlecchino. L’autèntic. La seva creació representa a una joventut abandonada a la seva sort. Una joventut que ha de reinventar-se per sobreviure. L’Arlecchino de Martinelli no és un Arlecchino cursi i endolçat de pastisseria cortesana, un ninot de capseta de música, un servidor emmascarat desproveït del dolor que acompanya la misèria. És un pobre diable que ve de l’infern, que ha vist la gana i la misèria, i ara vol riure. Un ser bufonesc i burleta que amb els seus riures i piruetes ho portarà fins al nivell més. Martinelli li vendrà el seu cos i la seva ànima a canvi de fama i fortuna. I des del inferno, etern i infinit, ens explicarà la seva història. Una història terrenalment infernal.
Inferno narra la vida de Tristano Martinelli, el notable actor italià que va crear el personatge d’ Arlecchino en el París de finals del cinquecento. Amb diverses tècniques interpretatives com la recitació, la pantomima, l’acrobàcia i la commedia dell’arte, indaga en la teatralitat de la vida proposant una via de fugida a la misèria humana a través de la creació artística, denunciant amb aquest riure intel·ligent, la vanitat i l’ambició que sacsejaven la societat de l’època, per establir un paral·lelisme vigent amb la vida contemporània.
L’obra se centra en el procés creatiu de Martinelli, en una conservadora Europa trigo renaixentista, plagada de guerres, pesta i gana. Aquí, el nostre Martinelli reivindica al Primer Arlecchino. L’autèntic. La seva creació representa a una joventut abandonada a la seva sort. Una joventut que ha de reinventar-se per sobreviure. L’Arlecchino de Martinelli no és un Arlecchino cursi i endolçat de pastisseria cortesana, un ninot de capseta de música, un servidor emmascarat desproveït del dolor que acompanya la misèria. És un pobre diable que ve de l’infern, que ha vist la gana i la misèria, i ara vol riure. Un ser bufonesc i burleta que amb els seus riures i piruetes ho portarà fins al nivell més. Martinelli li vendrà el seu cos i la seva ànima a canvi de fama i fortuna. I des del inferno, etern i infinit, ens explicarà la seva història. Una història terrenalment infernal.
- Direcció:
- Autoria:
- Il·luminació:
Edgard Paulino - Vestuari:
Isabella Pintani - Música original:
Marco Chiaperotti - Fotografia:
Simone Branchini
- Andreu RamiTeatre Barcelona
- Orland VerdúTeatre Barcelona
- Lluís Mayench PierreTeatre Barcelona
- Josep Maria Ribaudí i MartíTeatre Barcelona