Tot el que necessites per anar al teatre

Cartellera /

Il trovatore

Il trovatore

Una versió renovada de la producció del Liceu amb nova posada en escena

Saragossa, Espanya. El trobador Manrico i Leonora estan enamorats. El comte de Luna, que també la pretén, va perdre el seu germà petit raptat per Azucena, la mare de Manrico. Aquesta és capturada pel comte i torturada; Manrico prova de salvar-la, però és capturat. Leonora intercedeix davant el comte oferint-se-li com a esposa, però acaba suïcidant-se. Aleshores Luna mata Manrico, i Azucena revela, just abans de morir també, que el trobador era el germà perdut del comte.

Torna un Trovatore amb grans veus i ara amb la nova direcció escènica de Joan Anton Rechi, en l’espai atemporal creat per William Orlandi.

Video

Fotos + fotos

Il trovatoreIl trovatoreIl trovatoreIl trovatoreIl trovatore

Valoració col·laboradors


Valoració espectadors

  • 12345

    Victòria Oliveros Layola

    amb un muntatge enmarcat a l’atmosfera de ‘Els desastres de la guerra’ de Goya, convertint el escenari en un gran canó presidit pels seus gravats. Però tot això no és més que un context en el qual es situa l’interpretació dels personatges doncs aquesta ópera de Verdi obliga a una exigent línia de cant unida a un gran desplegament dramàtic/interpretatiu, en el qual les emocions surten amb el recolzament d’una extraordinària partitura musical. Per tant, la obra necessita de quatre cantants / actors de primer nivell perquè el viatge arribi a bon port i no naufragui. i aqui és on s’han produït les divergències no aconseguint amagar les carències d’un repartiment desequilibrat, en què només han donat la talla el Conde de Luna d’Artur Rucinski i el cor de la casa. Marco Berti va mostrar desconcertants alts i baixos amb un Manrico mancat de carisma actoral i tampoc m’ha agradat la Kristin Lewis (Leonora) amb una vocalitat cridanera i amb seriosos problemes en baixar als greus. En resum, una despedida de la temporada amb una representació amb molt alts i baixos

    21/07/2017

Articles relacionats

'Il trovatore' i l’esperit de Goya

'Il trovatore' i l’esperit de Goya

11 juliol 2017

L’andorrà Joan Anton Rechi dirigeix una nova posada en escena d’Il trovatore que potencia l’obscuritat de l’acció amb l’impacte visual de Los desastres de la guerra de Goya. Al Gran Teatre del Liceu del 17 al 29 de juliol.

Llegir més...n