Tot el que necessites per anar al teatre

Frikcions1

Programa1 de FRIKCIONS presenta un programa de tres peces curtes. Aquesta programació es complementa amb el Programa2 que inclou tres altres peces.

Sinopsi

Don’t call me by my Name_LAILA WHITE

17 minuts

Don’t call me by my Name és un solo de dansa contemporània per a i sobre Laila White, una peça on la ballarina, des de la seva peculiar i intensa presència parla sobre ella mateixa, obrint portes als misteris de la vida en genèric i de la seva pròpia vida en particular. Els peus alats, l’esperit, el foc, l’encant, la increïble lògica de la natura, la dansa de les estrelles, el lluminós sud, i la màgia de veure algú en escena parlant de la seva pròpia veritat. <<Les paraules poden ser sordes, però el moviment d’un cos mai mentirà>>

La Cia. Laila White, és una companyia jove que neix fa 4 anys, a Girona. Laila, nascuda als camps de refugiats d’Algèria, ballarina i fotògrafa, va començar a treballar professionalment l’any 2014; des de llavors ha participat en projectes com Cuerpo en devenir de Marisa Brugarolas, 13 Steps de Carolina Droller i Bajo la piel de Neus Canalias.

 

Cuerpo a Tierra_MIGUEL ANGEL PUY

15 minuts

Estrena. Entre la ficció i l’autobiografia, la peça mostra la lluita entre dues pulsacions: Eros i Tànatos. Eros com la concepció creadora que intenta brillar per sobre de tota forma d’expressió autodestructiva. Sobre com la dansa es converteix en una esquerda per on el dolor s’escapa. L’alquímia del moviment aconsegueix ancorar la vida d’un cos que no té més pretensió que trobar el seu lloc al món.

Miguel Angel Puy Carrion forma part del col·lectiu de dansa integrada de La Caldera així com del col·lectiu “Liant la Troca”, ambdós dirigits per Jordi Cortés. Forma part, també, del col·lectiu de dansa contact i improvisació que dirigeix Thomas Mettler al projecte “Trully yours”. Ha realitzat la formació actoral a “El niu de bambú” i s’ha format en tècnica bàsica i improvisació amb Àngela Corrales. Ha realitzat diverses formacions en videoart i videodansa.

 

Sin·verguenzas_COLECTIVO EL BROTE (només dijous)

22 minuts

Tots els éssers, humans i animals, tenim una necessitat bàsica que és el donar i rebre amor. En aquesta peça en concret, donem visibilitat d’una forma natural que les persones amb diversitat funcional també tenen aquesta necessitat, motivació i interès afectiu i interpersonal. A la peça també volem fer reflexió sobre els cossos no normatius. Cossos que han estat oprimits per sortir dels cànons de bellesa establerts per aquest sistema, sobre el que ens volen fer creure que, o aconseguim tenir un cos que encaixa dins la norma (un cos impossible d’obtenir), o serem les discriminades, infravalorades i excloses del grup socialment acceptat, com el normal.

Davínia Decals és ballarina, actriu i cantant. S’ha format en dansa contemporània, hip hop i dansa clàssica als centres de formació The Place i Pineapple Dance Studios a Londres, i als centres Edge Performing Arts Center, Debbie Reynolds Dance Studios i Movement Lifestyle a Los Àngeles. Iñigo Martínez s’ha format des de l’any 2015 als tallers de moviment impartits pel ballarí i coreògraf Jordi Cortés, dirigits a persones amb i sense diversitat funcional, a La Caldera – Centre de Creació de Dansa i Arts Escèniques Contemporànies, a Barcelona, així com a l’espai Roca Umbert de Granollers, amb el col·lectiu Liant la Troca. Ha dut a terme, també, la formació artística impartida per la companyia de teatre La Xixa Teatre, a Barcelona.

Davínia i Iñigo han creat conjuntament Colectivo el Brote, una companyia de dansa-teatre amb la que han creat i estrenat dues peces: Quebradas e Imperfectas (guardonada al Certamen Coreogràfic Escena Mobile 2017) i Sin·Vergüenzas.

 

 

La Madeja_PATRICIA CARMONA i GLÜ WÜR (només divendres)

20 minuts

L’experiència de ser lligat/ada a més de crear bellesa, ens ajuda a crear patrons i formes geomètriques amb una corda, que contrasten molt bé amb les corbes naturals del cos humà i les extremitats. La posició dels nusos en els diferents llocs adequats, estimula els punts de pressió en el cos, de manera molt similar a les tècniques d’acupuntura i introdueix el Shiatsu. Indueix al viatge interior. Creant un augment del nivell d’endorfines i altres hormones creant una experiència de ‘trance’ i de connexió entre les participants.

Patricia Carmona és fundadora del col·lectiu de dansa-teatre Liant la Troca, junt amb Jordi Cortés. Des de l’any 2010 ha realitzat més de 50 actuacions en diferents escenaris com El Mercat de les Flors, dins el Festival L’art Impossible o al CCCB dins el Festival de Dies de Dansa, així com en diferents espais públics sempre des d’una mirada de lluita per la diversitat. És membre de l’Oficina de Vida Independent, promovent la filosofia de l’autonomia. Activista d’aliances feministes de persones amb diversitat funcional, participa activament en projectes com “Corto Nexos” o a la pel·lícula “Vivir y otras ficciones”, on es visibilitza la sexualitat dels cossos que no encaixen dins la norma.

Glü Wür. Artista xilena amb seu a Barcelona. Va començar a apropar-se a les arts estudiant teatre i pintura a l’oli a l’escola, aprenent diferents formes d’expressió artística. A l’escola superior, escultura i orfebreria van ser el seu nou repte. El trapezi i el cèrcol aeri mostren la importància del cos i la participació amb la gent. Descobreix Shibari i comença a crear vincles amb la gent a través de la corda, l’art, el viatge i la participació a Londres, Nova York, Berlín, San Francisco, Estrasburg, Tolosa, Santiago de Xile i ciutats d’Espanya. Són alguns els llocs on ha estat la seva actuació, on utilitza les cordes per esculpir el seu propi cos, com si fos de fang.

 

Fotos

Valoració espectadors
Sigues el primer en deixar la teva valoració