TEATRE ROMEA

T de Teatre retorna a la seva essència amb ‘La dona fantasma’

La companyia estrena el seu 13è espectacle de creació, un text del reconegut director argentí Mariano Tenconi Blanco amb traducció de Sergi Belbel

Rubén Garcia Espelta

T de Teatre torna al Teatre Romea amb La dona fantasma, el seu tretzè espectacle de creació amb el qual, després d’una dècada sense actuar juntes, tornen a reunir-se soles a escena els quatre ànimes de la companyia: Carme Pla, Mamen Duch, Marta Pérez i Àgata Roca.

Una comèdia amb aires sobrenaturals

En paraules del seu dramaturg i director, Mariano Tenconi, l’espectacle promet ser una comèdia immersiva, una “sàtira delirant” que reflexiona sobre temes com el teatre, el passat, la repressió o la infància. La dona fantasma explora les vides de quatre mestres de finals dels anys 70 intensament marcades per la família, els desenganys amorosos o per les malalties. L’aparició de l’espectre suposarà un gir inesperat en el relat i obrirà als personatges les portes d’un món passat on descobriran la història de quatre actrius assassinades que mai van poder estrenar el seu muntatge.

Tenconi explica que, tot i que l’obra no especifica una ubicació precisa, es desenvolupa en un context de postdictadura on els quatre personatges femenins estan encotillats en les seves emocions i lluitaran per alliberar-se dels prejudicis i les barreres que els separen de la felicitat. La dona fantasma esdevé, així, una història universal amb els conflictes de la transició, tant a Espanya com a Argentina.

Aquesta producció, que també es podrà veure a Madrid, marca el debut de Tenconi a Barcelona. La trobada entre la companyia i el dramaturg argentí va ser fruit d’una estada de T de Teatre a Buenos Aires, on van quedar captivades per la seva escriptura teatral: “Escriu d’una manera molt teatral, connecta molt amb la nostra comicitat, amb el joc i amb el fet de parlar de coses properes”, ha explicat Mamen Duch.

Retorn a l’essència de la companyia

La dona fantasma comença amb quatre monòlegs i evoluciona cap a una escena coral amb la participació de les quatre actrius, i dos músics, una estructura que recorda els inicis de la companyia amb espectacles com Petits Contes Misògins (1991). “Tenim la sensació que tornem amb més experiència, més madures, i amb més mitjans”, explica Carme Pla. “Per nosaltres, aquest espectacle és com tornar a l’essència, als nostres inicis. Tornem a estar les quatre soles damunt l’escenari”, afegeix Marta Pérez.

Més informació, imatges i entrades a:

Escrit per
Rubén Garcia Espelta TWITTER

Periodista i gestor cultural. Responsable de continguts editorials de TeatreBarcelona.com Ha treballat a mitjans com Catalunya Ràdio, El Periódico de Catalunya, La Xarxa, Ràdio 4 o Rac1.

Articles relacionats
Les millors obres de teatre familiar de Barcelona

Les millors obres de teatre familiar de Barcelona

L’escena de teatre infantil i familiar de Barcelona té una llarga tradició: aprofita-la, treu-los de casa i porta’ls a un dels molts espais culturals que programen espectacles per a diferents […]

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

Després dels darrers èxits que han obtingut amb Els ocells, De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda i Le congrés ne marche pas, La Calòrica, una de les companyies més reconegudes de […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!