PREMIS TEATREBARCELONA

‘L’Oreneta’ i el musical ‘Guillermotta’ triomfen als V Premis TeatreBarcelona

El teatre de proximitat i noms com Dagoll Dagom, La Veronal, Àurea Márquez o Julio Manrique, entre altres, també han estat reconeguts

Redacció

Aquesta passada nit hem donat a conèixer els guanyadors i guanyadores de la V edició dels Premis TeatreBarcelona. El certamen, que compleix cinc anys de vida, reconeix gràcies al vot del públic escènic de Barcelona les millors propostes i les millors professionals de l’escena que han passat per la cartellera durant la temporada 2021-2022.

Foto de totes les premiades i premiats durant la l’entrega dels guardons

Els guanyadors s’han donat en una gala a la sala Golems en un nou format que combina l’entrega de premis, sense discursos dels premiats i premiades, i el podcast live. La gala ha estat presentada per Andreu Rami i Rubén García i ha comptat amb la col·laboració del periodista Manuel Pérez Muñoz, les humoristes Raquel Hervás i Àlex Martínez-Vidal i la música de la companyia del musical Una llum tímida.

Pots veure l’entrega dels V Premis TeatreBarcelona aquí:

Els espectacles més premiats: ‘L’Oreneta’ i ‘Guillermotta’

Tot i que aquesta ha estat l’edició amb uns premis molt repartits, dos espectacles destaquen per sobre de la resta amb dos guardons. El primer, que s’emporta el premi al ‘Millor Espectacle’ i ‘Millor Autoria Original’, és L’Oreneta de Guillem Clua.

‘L’Oreneta’ està protagonitzada per Emma Vilarasau i Dafnis Balduz

L’espectacle, que guanya 2 dels 4 premis als quals optava, està protagonitzat per Emma Vilarasau i Dafnis Balduz i està inspirat directament enl’atac terrorista LGTBIfob al bar Pulse d’Orlando(EUA) el juny del 2016. Amb direcció de Josep Mª Mestres, l’obra explica la història d’una mare ferida emocionalment i qüestiona què és el que ens fa i ens defineix com humans. L’espectacle tornarà a la cartellera a l’abril a La Villarroel.

En el terreny dels musicals trobem un dels muntatges triomfadors d’aquesta edició: Guillermotta, un concert espectacle íntim on l’actor Jordi Vidal encarna a un alter ego de Guillermina Motta i, amb la companyia de Jordi Cornudella al piano i sota la direcció de Jordi Prat i Coll, interpreta les cançons que han marcat la trajectòria d’aquesta gran artista. El muntatge, que ha passat per la Sala Àtrium i pel Teatre Condal, s’emporta els premis com a ‘Millor Musical de Proximitat’ i ‘Millor Interpretació de Musical’. Aquests reconeixements, juntament amb el premi de ‘Millor Espectacle Musical’ que s’emporta el muntatge La Filla del Mar, confirmen la bona rebuda i bon estat de salut dels musicals en català.

El triomf del teatre de proximitat

El teatre de proximitat, vist en sales de menys de 200 localitats, ha estat molt reconegut en aquesta edició. Julio Manrique rep el premi a la ‘Millor Direcció’ pel muntatge Animal negre tristesa d’Anja Hilling a la Sala Beckett, l’espectacle més vist de la darrera temporada en aquests tipus d’espais i tornarà a la cartellera.

Per la seva banda, tres obres de la Sala Flyhard s’emporten guardons: NUA (Radiografia d’un trastorn) coproduït per Flyhard i la Sala Versus Glòries és el ‘Millor Espectacle de Proximitat’, el premi a la ‘Millor Reposició’ és per Ovelles, un espectacle de Carmen Marfà i Yago Alonso que ha fet el salt al Poliorama i al Borràs, d’aquests mateixos autors és també La pell fina l’obra gràcies a la qual l’actriu Ángela Cervantes que rep el premi a la ‘Millor Interpretació Revelació’.

Àngela Cervantes guanya el premi a la Interpretació Revelació

La programació de la Sala Àtrium reuneix també molts elogis: a part dels dos premis aconseguits pel musical Guillermotta, l’actriu Àurea Márquez s’imposa com a ‘Millor Interpretació’ per La dona del tercer segona, una proposta de Teatre Nu, amb text de Víctor Borràs i direcció d’Ivan Benet.

La Veronal, Dagoll Dagom, Les Impuxibles o Parking Shakespeare també han estat reconegudes

En aquesta edició dels Premis TeatreBarcelona, els únics premis que reconeixen els professionals en categories no binàries (sense distinció de sexe), també destaquen professionals com Míriam Iscla que rep el guardó a la ‘Millor Interpretació‘ per Crims i Càstig al Teatre Lliure o Joan Yago que s’endú el premi a la ‘Millor Adaptació‘ pel Romeu i Julieta de La Brutal, un espectacle que repeteix temporada al Poliorama com també ho farà Bye bye Monstre de Dagoll Dagom, que guanya com a ‘Millor Espectacle Familiar’.

Opening night de La Veronal ha estat escollit com a ‘Millor Espectacle de Dansa’, i Harakiri de Les Impuxibles com a ‘Millor Espectacle d’Escena Híbrida’, dos muntatges programats al Teatre Nacional de Catalunya; MDR Mort de Riure de Los Galindos, com a ‘Millor Espectacle de Circ’, que ha passat per l’Ateneu Popular 9Barris i que aquests dies es pot veure també al TNC. La ‘Millor Proposta Operística’ ha estat Rigoletto, al Gran Teatre del Liceu, i el ‘Millor Espectacle d’Arts de Carrer’ és la versió que ha fet Sílvia Navarro Perramon del clàssic Un somni d’una nit d’estiu amb els Parking Shakespeare.

‘Rigoletto’ és la millor propostes operística dels V Premis TeatreBarcelona

En la categoria de màgia, el Mag Stigman guanya el guardó al Millor Espectacle de Màgia per Més que màgia, i Las Glorias Cabareteras s’imposen amb el seu show com a Millor Espectacle d’Humor.

Tots els premiats dels V Premis TeatreBarcelona

MILLOR ESPECTACLE TEATRAL
‘L’oreneta’. Focus, LA Zona i Un 9 Teatre a l’Est (La Villarroel)

MILLOR AUTORIA ORIGINAL
‘L’oreneta’ de Guillem Clua (La Villarroel)

MILLOR DIRECCIÓ
Julio Manrique per ‘Animal negre tristesa’ (Sala Beckett)

MILLOR ADAPTACIÓ
Joan Yago per ‘Romeu i Julieta’ (Teatre Poliorama)

MILLOR INTERPRETACIÓ
Àurea Màrquez per ‘La dona del tercer segona’ (Sala Àtrium)

MILLOR INTERPRETACIÓ REVELACIÓ
Ángela Cervantes ‘La pell fina’ (Sala Flyhard)

MILLOR INTERPRETACIÓ DE REPARTIMENT
Míriam Iscla per ‘Crim i càstig’ (Teatre Lliure)

MILLOR ESPECTACLE DE PROXIMITAT
‘NUA (Radiografia d’un trastorn)’. Sala Flyhard i ApuntaTeatre (Sala Versus Glòries)

MILLOR ESPECTACLE EN REPOSICIÓ
‘Ovelles’. Sala Flyhard i El Ramat Produccions (Teatre Poliorama / Teatre Borràs)

MILLOR ESPECTACLE MUSICAL
‘La filla del mar’. La Barni Teatre (Teatre Condal)

MILLOR INTERPRETACIÓ DE MUSICAL
Jordi Vidal per ‘Guillermotta’ (Sala Àtrium /Teatre Condal)

MILLOR ESPECTACLE MUSICAL DE PROXIMITAT
‘Guillermotta’. Jordi Prat i Coll, Jordi Vidal i Jordi Cornudella (Sala Àtrium / Teatre Condal)

MILLOR ESPECTACLE D’HUMOR
‘El chou de la Glorias’. Las Glorias Cabareteras (Sala Melmac)

MILLOR PROPOSTA OPERÍSTICA
‘Rigoletto’. Gran Teatre del Liceu i Teatro Real (GranTeatre del Liceu)

MILLOR ESPECTACLE DE DANSA
‘Opening night’. La Veronal, Teatre Nacional de Catalunya, Centro de Cultura Contemporánea Condeduque i Romaeuropa Festival (Teatre Nacional de Catalunya)

MILLOR ESPECTACLE D’ESCENA HÍBRIDA
‘Harakiri’. Les Impuxibles, Teatre Nacional de Catalunya i Dansa Metropolitana (Teatre Nacional de Catalunya)

MILLOR ESPECTACLE DE CIRC
‘MDR Mort de riure’. Los Galindos (Ateneu Popular 9 Barris)

MILLOR ESPECTACLE FAMILIAR
‘Bye bye monstre’. Dagoll Dagom (Teatre Poliorama)

MILLOR ESPECTACLE DE CARRER
‘Un somni d’una nit d’estiu’. Parking Shakespeare (Parc de l’Estació del Nord)

MILLOR ESPECTACLE DE MÀGIA
‘Més que màgia’. Mag Stigman (Teatre Apolo)

Articles relacionats

Shakespeare, Verdi… i Plensa!

És una enorme notícia que Macbeth torni al Liceu! I no ho dic només perquè aquesta sigui la meva òpera preferida de Giuseppe Verdi -amb permís de Rigoletto-, sinó perquè, […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!