El Maldà recupera ‘Alhayat’, una història real a un camp de refugiats

Redacció

El Maldà recupera a partir del 20 de setembre el text Alhayat o la suma dels dies, el primer espectacle de la nova companyia La Viciosa, escrit per les germanes Aura Foguet i Laia Foguet.

L’espectacle tracta d’una història d’amistat entre uns joves a un camp de refugiats, on la construcció d’una biblioteca portarà llum i vitalitat a la dura realitat de supervivència dels refugiats. L’espectacle està interpretat per Georgina Latre, Manar Taljo i Moha Amazian i està inspirat en fets reals. La construcció de la biblioteca es va produir al camp de Lagadikia (Salònica, Grècia) l’estiu del 2016 i part de l’equip artístic de l’espectacle, Laia Foguet i Georgina Latre, va contribuir en el projecte. “El camp de refugiats era un lloc ple de vida. Per això es diu Alhayat, que vol dir vida. Vam pensar en crear una biblioteca perquè s’oblidessin una estona de tot, perquè tinguessin un espai seu, allà res és seu“, comenta Laia Foguet, dramaturga.

Al camp de refugiats de l’espectacle es veurà tot allò que passa mentre no es fa res, des del punt de vista d’uns adolescents: les converses, els jocs, els desitjos i les il·lusions, i també la por, la impotència, i, sobretot, la incertesa. Les joves creadores, nascudes als 90, volen mostrar amb aquesta peça com els refugiats estan permanentment esperant una solució que no arriba. Una espera que es fa eterna a un camp de refugiats sense informació, després d’haver fet el viatge més llarg i difícil de les seves vides. “No s’explica realment què passa quan arriben a Europa. No se’n parla. Els camps de refugiats a Europa són permanents. Els personatges Haidi i Samura representen tota la gent que hem conegut“, comenta Georgina Latre, actriu.

Alhayat o la suma dels dies és teatre social, gairebé documental, en el qual l’autoficció i la crítica a la societat són elements clau. “Hem fet moltes entrevistes a voluntaris del camp i refugiats, hem plasmat situacions reals donant veu als que no la tenen“, comenta Aura Foguet, directora de l’espectacle.

El muntatge obre una finestra al camp de refugiats permetent al públic agafar consciència d’aquesta realitat. “Alhayat no només pretén explicar què passa, pretén que l’espectador visqui aquesta convivència i, sobretot, vol humanitzar els camps de refugiats“, explica Moha Amazian, actor.  Es barreja català, àrab i anglès amb la intenció de mostrar la dificultat per comunicar-se, una de les situacions en la que es troben les persones que viuen als camps.

La biblioteca dAlhayat o la suma dels dies és el símbol de l’espectacle, una biblioteca com a eina de lluita i de transformació, d’unió entre cultures. En definitiva, és una història vitalista i punyent que remarca la importància de la cultura com a força d’unió i motor de canvi.

Escrit per
Redacció
Articles relacionats
La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

Després dels darrers èxits que han obtingut amb Els ocells, De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda i Le congrés ne marche pas, La Calòrica, una de les companyies més reconegudes de […]

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Aquest Hivern, TeatreBarcelona tornem a editar la revista en paper. Una mirada independent i tranquila a la cartellera hivernal de Barcelona, pensada únicament per a nosaltres: el públic. Hi trobaràs reportatges, […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!