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Rhonda

Rhonda és una obra unipersonal on es barreja el teatre i el kickboxing. Neix del desig personal de l’actriu Jimena López d’encarar l’unipersonal com a gènere teatral, de poder combinar en una obra pròpia diferents disciplines i abordar algunes temàtiques de l’univers femení que la inquieten.

La protagonista tenia la idea de combinar l’actuació amb una disciplina marcial. Va prendre com a model la figura de Ronda Rousey, ex-esportista professional de UFC, en la qual Jimena López s’ha basat per explicar els seus temors i contradiccions.

Sinopsi

Sona la campana. Entrem en la intimitat del vestidor d’una lluitadora poc abans d’un combat. Rhonda està programada per no abaixar els braços, però en aquesta intimitat Rhonda ens obrirà el seu cor baixant la guàrdia, lluitant contra els seus fantasmes amb les eines que la vida li va donar: ‘garra’, auto-determinació, intuïció i passió.

L’obra transcorre tancada al vestidor. Res hi serà per res. L’espai recrea l’austeritat del món que habita l’esport. Conviu amb el sac de boxa, on acaben els seus cops. La taquilla, on guarda els seus objectes personals. La bàscula, que li permet saber si el seu pes és el correcte per poder realitzar la baralla. Posters de velles baralles, un banc típic de vestuari, guants, tovallola i una campana que sonarà cinc vegades. Cada lloc és una parada que despulla a Rhonda d’una de les seves capes. Cada lloc explica la història que li van obligar a oblidar.

La paraula i el cos es fusionen per transitar aquest debat intern de Rhonda. Una aposta en la qual una paleta de colors formada pel negre (la foscor, i la mort), el vermell (la passió i la sang), el gris (la tristesa i el dolor) i el blanc (la puresa d’ànima) brinden al món d’Rhonda els únics tons necessaris per a pintar el seu univers personal.

L’espectador es trobarà davant d’una ànima que no es degrada amb cops, però sí amb la imminent i onírica aparició de la mort. Les coreografies seran l’acostament a la poètica del cos i l’esquinçament de la carn que habita el ring. La dona davant d’una lluita dins i fora del quadrilàter.

Video
Fotos
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • La vi la semana pasada y me ha encantado!!! Jimena esta increíble desde el principio al final, todo es acorde desde la música hasta la iluminación:)
    Este jueves hay un pase gratis por la finalización de la temporada aprovecharlo!!! solo quedan 4 funciones y se van a Argentina.

    09/07/2019
  • Cuando era joven vi en primera fila un montaje de Rodrigo García y la carnicería teatro durante el cual una buena parte de los elementos en escena eran alimentos pre-cocinados. Olían. Salpicaban. No dije entonces que la obra tratase de la comida basura, tampoco que no trataba tanto de la industria cárnica como yo había supuesto o deseado. Tampoco que si así lo hubiera hecho se hubiera tratado meramente de una metáfora, pues seguramente, ÉL, tiene sensibilidad ecofeminista, anticonsumista y su ortodoxo etc. ¿La obra, cualquier obra como metáfora? El lenguaje mismo es ya metáfora de una realidad que, tal y como se ha venido demostrando, no existe.

    Me maravilló entonces y nuevamente ahora, la capacidad subversiva del arte. Kickboxing, si.

    08/07/2019
  • Rhonda es una historia contemporánea y también intemporal. (Es arte). Escoge el vestuario de la luchadora como lugar para hablar 1) consigo misma, 2) con su pasado y 3)-con inquietantes y detallados tecnicismos-, con nosotros. Entrelaza así discursos, tiempos y destinatarios. Es una narración masticada, sofisticada, lejos del efectismo. Demanda atención, y a cambio da la crudeza de un testimonio irrestistiblemente palpable. Uno no sabe, literalmente, por donde le va a llegar el golpe, pero le llega. Lo que cuenta, llega. Historia punzante, escenario eficaz y una interpretación ole tanto física como interpretativamente, lo cual no solo es mucho más de lo que solemos encontrar en escena sino que es comparable a la entrega de las artes escénicas que se refieren al mito. Véase la conversación de Krishna con Arjuna minutos antes de la batalla de Kurukshetra.
    Véase Rhonda.

    08/07/2019
  • san

    bastante flojilla,no me transmitio nada,una pena pq en esta sala he visto cosas muy buenas.

    06/07/2019
  • Tuve la suerte de ver esta obra en buenos aires y en barcelona, y la volvería a ver si pudiera.
    Además del trabajo de la actriz que me parece alucinante, su destreza, sus estados, su presencia, la obra me encantó!
    El texto, los momentos, climas, la música y las pausas…
    La trama es intensa, es una historia que enfrenta a una misma con su poderosa fragilidad y algo, eso que no sé bien qué es pero que en el teatro se siente, te mantiene despierta en la butaca, alerta, como diciendo “no te rindas” que la vida continúa y hay que subir al ring…
    La recomiendo!

    03/07/2019
  • Se deja la piel en el “ ring “ Me ha gustado mucho y la encuentro muy recomendable.

    29/06/2019
  • Maria Carmen AC

    La Jimena López es deixa la pell abans de pujar al ring, ens fa sentir els pensaments i sensacions de la Rhonda abans de començar el combat i ho fa molt bé, amb un gran treball físic també. Us la recomano molt!!!

    29/06/2019
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