Tot el que necessites per anar al teatre

Olvidémonos de ser turistas

Olvidémonos de ser turistas

Olvidémonos de ser turistas és un espectacle de Josep Maria Miró, un dels dramaturgs catalans contemporanis més estrenats actualment arreu del món.

SINOPSI

Una parella de Barcelona es troba de vacances a la ciutat de Foz do Iguaçu (Estat de Paranà, Brasil), a prop del punt conegut com La Triple Frontera, on hi ha la cruïlla entre Argentina, Brasil i Paraguai. En aquesta geografia es produirà el xoc, al principi aparentment inofensiu, d’un matrimoni que porten junts gairebé trenta anys. La irrupció d’un jove viatger solitari, que han conegut casualment en una de les rutes turístiques i que se’ls ha sumat espontàniament, serà el desencadenant d’una discussió  quan la parella torna a l’hotel.

El que havia de ser un viatge idíl·lic i plaent es veurà definitivament truncat quan el matí següent a la discussió, ell s’aixequi i es trobi que la seva dona ha abandonat l’hotel i se n’ha anat a Argentina, fora de les seves previsions i de la ruta de viatge. A poc a poc anirem descobrint les connexions de la parella amb la geografia i amb un episodi dolorosós i no parlat que aquest viatge fa sortir a la superfície.

Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Interpretación impecable de los actores.

    18/02/2018
  • Hebert

    El viaje como descubrimiento de uno mismo y de aquello importante es un recurso muy utilizado (¿y cuál no?). También, como reza el título, el viaje para mirar más allá de lo que se supone tenemos que contemplar. Ese olvidarse de ser turistas, que tan difícil es, implica salir de los caminos y carreteras marcados, aventurarse a conocer aquello quizá no tan bonito, con el riesgo de la decepción, pero también la ganancia de ver la esencia, lo que hay detrás de las fachadas preparadas para ser admiradas.

    Un matrimonio en el que se atisba cierta crisis se separa en medio de unas vacaciones en la triple frontera argentina brasileña-paraguaya. En su camino y persecución se encuentran con personas reales, magníficamente interpretadas por Eugenia Alonso y Esteban Meloni, con un punto de personajes de ficción, esas gentes aparentemente normales, sin nada extraordinario pero que recuerdas toda la vida por un punto de vista, una actitud vital, unos sueños, unas circunstancias…

    Hay humor, cierta intriga, dolor y mucha, mucha empatía. Ni lo da todo mascado ni pretende dejarlo todo abierto porque sí sino que deja el resto para cada uno de nosotros. ¿No se trataba de esto, de indagar más allá, de olvidarse de ser sólo espectadores? Y lo admito (y me encanta por lo que tiene de camino, también, por recorrer) no conocía a ninguno de los intérpretes.

    12/02/2018
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO

    Un matrimonio que lleva más de 30 años juntos están de vacaciones en la Triple Frontera, donde se encuentra el cruce entre Argentina, Brasil y Paraguay. Todo va bien hasta que un día un joven viajero solitario se les une y pasa el día con ellos. Al llegar a la habitación del hotel la pareja discute. Ella sale disgustada a fumar y no vuelve…
    Así arranca esta obra de Josep Maria Miró. Un arranque potente que te obliga a ver la obra con fascinación para saber el desenlace final.
    Sin grandes escenografías ni artilugios visuales consiguen que sigas a los protagonistas hasta el final del camino.
    Cierto es que a mí parecer la historia se acaba desinflando un poco con las historias de personajes secundarios que distraen un poco de la trama principal. Y ciertos agujeros argumentales que me he quedado con las ganas de preguntar si hubiera ido el día que se celebraba el coloquio con el autor.
    Felicidades a Eugenia Alonso que ha conseguido captar toda mi atención en todos los personajes que ha interpretado. Está maravillosa!

    08/02/2018
  • Avui he pogut veure a la Sala Beckett aquesta obra escrita per Josep Maria Miró. i que dirigeix ​​Gabriela Izcovich. Un text intimista que ens situa a Foz do Iguaçu (Brasil), on un matrimoni de Barcelona (Lina Lambert i Pablo Viña) que porten més de 30 anys junts han anat de vacances per recórrer totes les belleses naturals que aquella zona ofereix. Un noi de 24 anys que viatja sol s’uneix a ells en les excursions, fet que al marit li incomoda.y que és el detonant perquè aquella nit el matrimoni tingui una acalorada discussió. A mitjanit i amb el pretext d’anar a fumar una cigarreta al hall de l’hotel, la dona fuig a Argentina, país que no estava previst visitar. A partir d’aquest moment en què s’incorporen els actors argentins Eugenia Alonso i Esteban Meloni que encarnen diversos personatges, es comença a desgranar amb moments d’una forta càrrega sentimental i altres amb tocs d’humor, el perquè de la fugida i que evidentment no desvetllaré. Sense escenografia, només un llit que després es converteix en banc com atrezzo i que en aquest cas he trobat encertadíssim ja que no interfereix l’atenció i dóna força als diàlegs de les dues actrius i dos actors que fan una magnífic treball, encara que m’agradaria destacar Eugenia Alonso a qui no havia vist mai i que m’ha semblat sublim. S’apaguen els llums mires el rellotge i han passat 90 minuts en en un tres i no res. Llargs aplaudiments amb la platea plena. Totalment recomanable.

    28/01/2018
  • Una puesta de escena que reflexiona sobre el por qué viajamos, qué buscamos cuando viajamos y el por qué pensamos que si viviéramos en otro lugar estaríamos mejor. ¿Existe un lugar ideal?
    Reflexión y humor acompañado de buenas actuaciones.
    El final es bastante obvio y tal vez por ello pierde fuerza.

    24/01/2018
Articles relacionats
La Beckett dedica un cicle al teatre de Josep Maria Miró

La Beckett dedica un cicle al teatre de Josep Maria Miró

18 gener 2018

La Sala Beckett proposa una mirada a fons de l’obra de Josep Maria Miró, un dels dramaturgs més internacionals de casa nostre. El cicle durarà del 24 de gener al […]