MAU Mapuche és un artista que ha revolucionat, des del Pacífic, la manera d’entendre el teatre i la dansa. A Love to Death (Amor a la muerte) convoca a l’escenari una cantant i compositora maputxe i una bailaora flamenca per parlar-nos de dos mons a partir dels seus cossos i les seves històries.

Sinopsi

El Holland Festival, els festivals d’Edimburg i d’Avinyó o escenaris com el Lincoln Center de Nova York o el Théâtre de la Ville de París s’han rendit al talent de Lemi Ponifasio, un director, dissenyador i coreògraf de Samoa que, partint en moltes ocasions de la història i les arrels pròpies, s’ha acostat als mons del teatre i de la dansa contemporània d’una manera radicalment innovadora i poc convencional.  Ara dirigeix una creació amb la plataforma de reflexió crítica xilena MAU Mapuche, amb la qual toca temes que van des del poble maputxe mateix fins a la natura, la identitat femenina i el poder. La protagonitzen dues dones que porten a escena els seus talents i els seus cossos, eines que fan servir per parlar-nos de les comunitats de les quals procedeixen i, a la vegada, de la història de Xile i del futur del país. Una d’aquestes artistes és Elisa Avendaoo Curaqueo, una dona de la comunitat maputxe procedent de la regió xilena de La Araucanía, Premi Nacional de Música 2022 a Xile. Ha viscut tota la vida immersa en la cultura del seu poble, estudiant i practicant el mapudungu, la medicina tradicional maputxe, o component i interpretant, com fa en aquest espectacle, música tradicional de la seva comunitat. Fa servir la llengua maputxe en les seves interpretacions, però també instruments tradicionals que ens parlen de la rica cultura del seu poble. Compartint l’escenari amb ella Natalia García-Huidobro, una artista xilena que ha desenvolupat una línia molt personal de creacions de flamenc contemporani en col·laboració amb artistes de disciplines diverses, entre els quals hi ha artistes visuals i músics destacats.  Lidera la companyia La Típica des de l’any 2000 i, entre els muntatges que ha dirigit, hi ha El arrebatoOur prayer o A ras de tierra. Juntes, totes dues artistes protagonitzen una reflexió sobre el poder de l’Estat i la repressió que pateix el poble maputxe que conté elements rituals molt propis de les propostes de Lemi Ponifasio. L’espectacle o performance ha estat creat entre Nova Zelanda, on treballa el director, i Xile, on es va estrenar.

Durada:
Idioma:
Castellà
mapudungun
Edat:
A partir de 15 anys
Sinopsi

El Holland Festival, els festivals d’Edimburg i d’Avinyó o escenaris com el Lincoln Center de Nova York o el Théâtre de la Ville de París s’han rendit al talent de Lemi Ponifasio, un director, dissenyador i coreògraf de Samoa que, partint en moltes ocasions de la història i les arrels pròpies, s’ha acostat als mons del teatre i de la dansa contemporània d’una manera radicalment innovadora i poc convencional.  Ara dirigeix una creació amb la plataforma de reflexió crítica xilena MAU Mapuche, amb la qual toca temes que van des del poble maputxe mateix fins a la natura, la identitat femenina i el poder. La protagonitzen dues dones que porten a escena els seus talents i els seus cossos, eines que fan servir per parlar-nos de les comunitats de les quals procedeixen i, a la vegada, de la història de Xile i del futur del país. Una d’aquestes artistes és Elisa Avendaoo Curaqueo, una dona de la comunitat maputxe procedent de la regió xilena de La Araucanía, Premi Nacional de Música 2022 a Xile. Ha viscut tota la vida immersa en la cultura del seu poble, estudiant i practicant el mapudungu, la medicina tradicional maputxe, o component i interpretant, com fa en aquest espectacle, música tradicional de la seva comunitat. Fa servir la llengua maputxe en les seves interpretacions, però també instruments tradicionals que ens parlen de la rica cultura del seu poble. Compartint l’escenari amb ella Natalia García-Huidobro, una artista xilena que ha desenvolupat una línia molt personal de creacions de flamenc contemporani en col·laboració amb artistes de disciplines diverses, entre els quals hi ha artistes visuals i músics destacats.  Lidera la companyia La Típica des de l’any 2000 i, entre els muntatges que ha dirigit, hi ha El arrebatoOur prayer o A ras de tierra. Juntes, totes dues artistes protagonitzen una reflexió sobre el poder de l’Estat i la repressió que pateix el poble maputxe que conté elements rituals molt propis de les propostes de Lemi Ponifasio. L’espectacle o performance ha estat creat entre Nova Zelanda, on treballa el director, i Xile, on es va estrenar.

Fitxa artística
Fotos i vídeos
Articles relacionats
Apropar un gènere per repensar les emocions d’avui

Apropar un gènere per repensar les emocions d’avui

L’ànima ambiciosa de la programació flamenca, especialment en dansa, que presenta en aquesta edició el Festival Grec 2023 la resumeix amb precisió el seu propi director, Francesc Casadesús: “Enguany hi […]

Enllaç copiat!