Sinopsi

La cova més profunda del món dóna nom a un espectacle de dansa contemporània que explora el concepte del mal utilitzant una combinació explosiva de moviment, text i imatge.

SINOPSI

La foscor i les tenebres regnen al fons de la cova Vorònia, una cavitat de més de 2.000 metres de profunditat situada a Geòrgia, al Caucas occidental. És, segurament, l’escenari ideal per a una exploració del mal com la que es disposa a emprendre aquesta companyia de dansa, formada l’any 2005 per un conjunt d’artistes procedents dels mons de la dansa, el cinema, la fotografia i la literatura que buscaven nous llenguatges d’expressió. En aquesta peça opten per una contraposició d’imatges constant i per una desconstrucció del moviment que confereix a la coreografia un caràcter abstracte i, de vegades, fins i tot violent. L’espectacle explora conceptes com la moral humana i la religió. I Vorònia constitueix, en aquest context, l’al·legoria d’un infern, a la manera de l’hades clàssic o els cercles de La Divina Comèdia, que La Veronal representa mitjançant les figures i imatges simbòliques que omplen l’escenari.

Sinopsi

La cova més profunda del món dóna nom a un espectacle de dansa contemporània que explora el concepte del mal utilitzant una combinació explosiva de moviment, text i imatge.

SINOPSI

La foscor i les tenebres regnen al fons de la cova Vorònia, una cavitat de més de 2.000 metres de profunditat situada a Geòrgia, al Caucas occidental. És, segurament, l’escenari ideal per a una exploració del mal com la que es disposa a emprendre aquesta companyia de dansa, formada l’any 2005 per un conjunt d’artistes procedents dels mons de la dansa, el cinema, la fotografia i la literatura que buscaven nous llenguatges d’expressió. En aquesta peça opten per una contraposició d’imatges constant i per una desconstrucció del moviment que confereix a la coreografia un caràcter abstracte i, de vegades, fins i tot violent. L’espectacle explora conceptes com la moral humana i la religió. I Vorònia constitueix, en aquest context, l’al·legoria d’un infern, a la manera de l’hades clàssic o els cercles de La Divina Comèdia, que La Veronal representa mitjançant les figures i imatges simbòliques que omplen l’escenari.

Fitxa artística
Opinions de l'espectacle 5
Recomanacions Teatre Barcelona
Espectadors/es
  • David Elfa Novoa
    David Elfa Novoa
    Teatre Barcelona
  • Neus Mònico Fernández
    Neus Mònico Fernández
    Teatre Barcelona
  • Josep Via Santacana
  • Josep OS
Articles relacionats
‘Afanador’, el poder de la barreja

‘Afanador’, el poder de la barreja

Hi ha barreges com l’aigua i l’oli, que no acaben d’unir-se i conserven les seves identitats tot i que posis interès a generar un ens nou. Després, n’hi ha d’altres […]

Enllaç copiat!