Tot el que necessites per anar al teatre

Kàtia Kabànova

Kàtia Kabànova

A Kàtia Kabànova Patricia Racette interpreta Kàtia, una dona en una societat controladora que busca la llibertat a qualsevol preu

Fidel al seu estil precís i concís, Leoš Janáček va crear, amb Kàtia Kabànova, un dels títols més sòrdids del seu catàleg operístic, però també una de les obres que retraten més bé la voluntat d’alliberament d’una dona. Un microcosmos centrat en el destí de Kàtia (“De vegades somnio que soc un ocell”), víctima de Marfa Kabànova, la seva sogra cruel, i que fa de reflex d’un altre macrocosmos, el de la condició humana, lúcidament retratada per Janáček la seva òpera més pessimista. Al llarg d’un espectacle impactant, David Alden s’acosta a aquest clàssic del segle XX amb un naturalisme plàstic que s’endinsa en els referents visuals del totalitarisme soviètic.

El muntatge aprofundeix en el retrat d’una societat disfuncional, marcada per la patologia de l’obsessió i el control sobre l’ésser humà. La soprano nord-americana Patricia Racette és una de les grans cantactrius del moment, gràcies a la seva versatilitat i a l’amplitud del seu repertori. Una intèrpret de referència del paper titular d’aquesta obra mestra.

Video
Fotos

Valoració espectadors
  • Victòria Oliveros Layola
    Victòria Oliveros Layola

    Una obra eslava a més no poguer amb una magnífica producció i una escenografia austera, nua, amb amplis espais oberts, que evoca amb una força dramàtica demolidora la desolació i el gran sofriment d’aquesta òpera. Un gran casting amb el protagonisme absolut de Patricia Racette i esplèndida també tant pel que vocal – veus juvenils i ben emitidas – com pel que interpretatiu la jove parella d’enamorats formada per la Varvara de Michaela Selinger i el Vania d’Antonio Lozano. I la direcció meritoria de Josep Pons que amb l’orquestra de la casa ha subratllat sense penombres ni mitges tintes el dramatisme d’aquesta partitura. La ressenya sencera a https://gaudintdelteatre.wordpress.com/2018/11/16/katia-kabanova/

    16/11/2018
Articles relacionats
‘Kàtia Kabànova’, una òpera sobre l’alliberament de la dona al Liceu

‘Kàtia Kabànova’, una òpera sobre l’alliberament de la dona al Liceu

5 novembre 2018

La soprano nord-americana Patricia Racette protagonitza al Gran Teatre del Liceu a partir del pròxim dia 8 de novembre l’òpera Kàtia Kabànova, del txec Leoš Janáček, considerada com una peça de referència de l’alliberament […]