El pes d'un cos

A partir de 12,00€
Comprar Entrades
El pes d'un cos
Entrades a 13€ per les funcions dels dies 4 i 5 de juny

El pes d’un cos és un espectacle de la dramaturga i directora Victoria Szpunberg, que aborda el tema de l’envelliment en la nostra societat actual.

L’actriu Laia Marull es posa a la pell de la filla que ha de cuidar el pare que de mica en mica s’anirà deteriorant fisca i mentalment.

Sinopsi

Una filla ha de cuidar del seu pare que, després de patir un ictus, viu un procés de deteriorament físic i mental que el converteix en un ésser totalment dependent. El pare, que era un pilar (emocional i ideològic) per a la filla, s’ha convertit en el paradigma de la fragilitat, algú que té al·lucinacions i que no pot fer les necessitats bàsiques de forma autònoma.

La manca de recursos econòmics propis i la precarietat que viuen les administracions fa que la situació entri en una mena d’espiral de caiguda lliure. La manutenció del pare fa que la filla hagi de vendre- ho tot, desposseir-se de tot allò que ha heretat, i entrar en una mena de deliri imparable. Només l’arribada d’un àngel, conductor d’una ambulància i zelador, pot treure’ls de l’abisme.

Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    JOSE GABRIEL DEL VIEJO

    Victoria Szpunberg nos regala una obra sobre cómo sobrellevar el dolor. El dolor que conlleva sentir la impotencia de cuidar de nuestros mayores.
    De cuando ya no está en tu mano darles los cuidados que necesitan. Cuando económicamente es imposible pagar lo que cuesta una residencia y el tenerlos en casa es prácticamente imposible de conciliar con la vida profesional y personal.
    Una obra muy dura pero que la dramaturga consigue suavizar con los toques de humor y de música que riegan el espectáculo.
    Una obra que quizás no me ha llegado en el mejor momento y en otras circunstancias habría disfrutado algo más.
    Laia Marull siempre ha sido una actriz con la que me cuesta conectar. Esta vez me ha vuelto a pasar, aunque en el tramo final de la obra sí que he conseguido emocionarme con su actuación.

    Sé que no es una obra denuncia. La autora la define como una celebración de la vida. Pero yo pienso que estas obras son necesarias. Hay muchas cosas que mejorar de nuestro sistema sanitario público. Aunque ahora mismo la mayoría preocupación sea mantenerlo. Porque en estos tiempos la cosa pende de un hilo…

    19/05/2022