Tot el que necessites per anar al teatre

Die 120 Tage Von Sodom

Die 120 Tage Von Sodom

El director suís Milo Rau, que ens va estremir amb Five Easy Pieces, trasllada a escena els escrits del marquès de Sade i el cinema de Pier Paolo Pasolini.

Sinopsi

Un joc de la mirada entre realitat i ficció amb els actors de la Schauspielhaus Zürich i de Theater HORA, una companyia formada per persones amb discapacitat intel·lectual. Teatre polític d’investigació sobre la veritat, la bellesa i la bondat.

Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • maría j gonzález mondaza
    maría j gonzález mondaza

    Puro teatro, del que pocas veces vemos por aqui, apuesta muy arriesgada pero con una dirección magnífica y textos inteligentes que dan que pensar. Y los actores de una calidad soberbia, bravo!!!!!

    24/02/2019
  • LA CRÍTICA - lacritica.xyz
    LA CRÍTICA - lacritica.xyz

    Mi sensación fue bastante agridulce. Los actores me parecieron magníficos, pero la obra es un alegato contra el aborto que, siendo legítimo y respetable, personalmente no comparto. Y asociarlo a la eugenesia y el fascismo del Salò (1975) de Pasolini me pareció más que problemático. Una obra interesante pero muy discutible.

    24/02/2019
  • Josep Oliva Sasé

    Ahir vaig estar al Lliure veient aquest muntatge del director suís Milo Rau. Per a això ha fusionat el treball de dues companyies suïsses Schauspielhaus i Theater HORA, la primera formada per quatre actors professionals i la segona per onze intèrprets tots ells amb alguna discapacitat intel·lectual. Basant-se en la pel·lícula del 1975 de Passolini, Rau ha portat a escena valent-se per a això d’una pantalla de projeccions i un petit teatre muntat dins de l’escenari on es fa la presentació de les escenes de rodatge d’extrema duresa de la pel·lícula, el que podríem qualificar com cinema dins el teatre i on es van succeint amb la cruesa portada al límit, violacions, mutilacions, assassinats, coprofilia i moltes més atrocitats feixistes i nazis. D’altra banda a l’altra part de l’escenari, Rau ens fa partícips de diverses escenes de rituals sàdics de l’obra de Passolini com la Crucifixió i mort de Jesús o del Sant Sopar, per descomptat no exempts de violència. Primer agraeixo a Rau la valentia de portar aquest muntatge a escena i al Lliure per portar-la i segon per donar l’oportunitat a persones amb discapacitat de integrar-se amb igualtat al món del teatre. Dit això i segurament molts no ho compartireu, i no em considero moralista, hagués preferit en aquesta ocasió veure-ho tal qual ens la presenten però interpretada tota ella per actors professionals. Vaig sortir molt però molt tocat peró molt satisfet d’haver-ho pogut veure i trigaré a oblidar-la.

    24/02/2019