Constanza Brncic: What is the Word

Constanza Brncic: What is the Word

Sinopsi

Mitjançant una peça per a piano de Morton Feldman, una ballarina i coreògrafa ens proposa una dansa de la memòria, recorreguda insistentment per les paraules no dites de l’últim poema de Samuel Beckett.

What is the Word és el títol de l’últim poema de Samuel Beckett i la pregunta que recorre aquest espectacle, en el qual la peça musical Triadic Memories, de Morton Feldman és el cos i la llum que cohabiten un mateix espai i temps. Aquesta proposta escènica neix d’un interès molt íntim per la música de Feldman i per l’última composició poètica de Beckett. Des de llocs diferents semblen fer-se preguntes similars. Hi ha en tots dos una preocupació per la paradoxa de l’expressió, per la dificultat de recordar, per la necessitat de silenci, així com per la concepció del temps i de l’escala espacial. La trobada i el diàleg de la coreògrafa Constança Brncic amb aquestes obres provoquen una dansa que busca atreure altres capes de sentit, inscrites en els gestos recordats i oblidats, i que posa en joc la gosadia i el pudor implícits en l’acte de representar.

What is the Word és un projecte de Constança Brncic, ballarina i coreògrafa, llicenciada en Filosofia i especialitzada en Pensament Contemporani. Al llarg de la seva extensa carrera ha col·laborat amb artistes com el pianista Agustí Fernández, el músic Nuno Rebel·lo, el dramaturg Albert Tola, la dramaturga Victoria Szpunberg o el compositor Joan Saura, entre d’altres, i ha ballat amb companyies com Raravis i Malpelo. Des de 2008, col·labora de manera habitual amb l’ajudanta de direcció Beatriz González Magadán i amb l’arquitecta i ballarina Sara Ojanguren.

Sinopsi

Mitjançant una peça per a piano de Morton Feldman, una ballarina i coreògrafa ens proposa una dansa de la memòria, recorreguda insistentment per les paraules no dites de l’últim poema de Samuel Beckett.

What is the Word és el títol de l’últim poema de Samuel Beckett i la pregunta que recorre aquest espectacle, en el qual la peça musical Triadic Memories, de Morton Feldman és el cos i la llum que cohabiten un mateix espai i temps. Aquesta proposta escènica neix d’un interès molt íntim per la música de Feldman i per l’última composició poètica de Beckett. Des de llocs diferents semblen fer-se preguntes similars. Hi ha en tots dos una preocupació per la paradoxa de l’expressió, per la dificultat de recordar, per la necessitat de silenci, així com per la concepció del temps i de l’escala espacial. La trobada i el diàleg de la coreògrafa Constança Brncic amb aquestes obres provoquen una dansa que busca atreure altres capes de sentit, inscrites en els gestos recordats i oblidats, i que posa en joc la gosadia i el pudor implícits en l’acte de representar.

What is the Word és un projecte de Constança Brncic, ballarina i coreògrafa, llicenciada en Filosofia i especialitzada en Pensament Contemporani. Al llarg de la seva extensa carrera ha col·laborat amb artistes com el pianista Agustí Fernández, el músic Nuno Rebel·lo, el dramaturg Albert Tola, la dramaturga Victoria Szpunberg o el compositor Joan Saura, entre d’altres, i ha ballat amb companyies com Raravis i Malpelo. Des de 2008, col·labora de manera habitual amb l’ajudanta de direcció Beatriz González Magadán i amb l’arquitecta i ballarina Sara Ojanguren.

Fitxa artística
Veure fitxa sencera
Fotos i vídeos
Enllaç copiat!