Tot el que necessites per anar al teatre

Bartolomé encadenado

Bartolomé encadenado

L’abril de 2012, en plena tempesta financera a Grècia, un jubilat, en Dimitris Christoulas, va decidir suïcidar-se d’un tret al cap davant el Parlament grec. Va deixar una nota esfereïdora on afirmava que es negava a haver de sobreviure buscant menjar entre les escombraries. Aquest fet, tràgicament significatiu de les tensions que suporten les classes mitjanes i populars europees, i en especial la gent gran, inspira el director Antonio Simón i el dramaturg José Sanchis Sinisterra. Aquest últim ha escrit la primera obra d’un nou projecte del Grec Festival de Barcelona: cada any, un autor escriurà una peça teatral sobre un tema contemporani utilitzant els principis formals del teatre grec.

Aquí, un grup d’ actors i actrius i un cor format per catorze joves graduats de l’Institut del Teatre compartiran amb el públic la història de Bartomeu, que intenta retornar a la humanitat el tresor que el Banc Mundial, expressió moderna de l’Olimp dels Déus, li nega: la dignitat. Com serà castigat aquest modern Prometeu? Sobreviuran els senyals lluminosos emesos per Bartomeu? Serem capaços de distingir-los enmig de la confusió del moment actual? Ho veureu en una tragicomèdia contemporània amb un fort component polític i social.

Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Llorenç Prats Canals
    Llorenç Prats Canals
    12345

    On va a parar senyor Sanchís amb aquesta denúncia genèrica del capitalisme salvatge? Arriba tard, com a mínim dos o tres anys tard, per no dir més. Com tot el teatre de fet. El cinema va ser molt més àgil en la seva capacitat de reacció. Ara ja sabem on som i qui ha escampat les nostres vísceres per terra i permet que el sol del mercat sense fronteres de cap mena les vagi recremant. Qui més qui menys, fa temps que ho estem patint i estem buscant sortides col·lectives o individuals, o individuals i col·lectives alhora. Vostè no en té i encara es permet mirar-s’ho des de la barrera (teatralment vull dir, personalment no en tinc ni punyetera idea) i afegir-hi així unes crítiques de tapadillo, cap als joves, els mitjans alternatius, els que han caigut al pou des de posicions més o menys còmodes… i embolicar-ho, per justificar-ho, amb totes les catàstrofes planetàries. Ja és ben trist que li donin un escenari com el Grec per fer això. Ja és ben trist que el teatre no s’hagi recordat de Frank V, ara ja trista i curta paròdia de la realitat, fins la temporada que ve.
    Ara, si surt a la palestra, no ens vingui amb reflexions tronades, faci propostes per utòpiques o discutibles que siguin. I sinó, quedi’s a casa i, com la resta de la població, intenti contribuir a trobar una sortida d’aquest infern on ens han confinat, encara que sigui participant en una assemblea o manifestant-se anònimament. Però a l’escenari, si no té res més a dir, val més que calli, no passa res, ja ens fem càrrec. O escrigui teatre íntim, que ara es porta molt, amb la crisi…
    L’altre dia al grec vaig aplaudir, sense entusiasme, però vaig aplaudir, pel treball del Lluís Soler, del Manel Barceló, dels tècnics i d’una colla de joves de l’Institut del Teatre que, abocats a l’atur, segur que tots treballen a la recerca de solucions grupals i/o col·lectives.
    No puc aplaudir un intel·lectual que, en aquest moment, declina la seva responsabilitat prometeica, però es resisteix a baixar de la tribuna.

    21/07/2014
Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.