Tot el que necessites per anar al teatre

Amics de l'òpera de Sabadell: L'elisir d'amore

Amics de l'òpera de Sabadell: L'elisir d'amore

L’Associació amics de l’òpera de Sabadell presenta L’Elisir d’Amore, una òpera en dos actes de Gaetano Donizetti. Felice Romani és l’autor del text que es base en l’obra Le philtre, d’Eugène Scribe.

Va ser estrenada al Teatro della Canobbiana (Milà) el 12 de maig de 1832.

 


Valoració espectadors
  • Avui hem anat al Teatre Kursaal de Manresa per veure aquesta òpera còmica de G. Donizetti de la mà de l’Associació d’Amics de l”Ópera de Sabadell que com és habitual després de les 3 representacions que fan a Sabadell, surt de gira per diverses ciutats de Catalunya. L’obra ha començat amb un record a Xavier Gondolbeu espòs de Mirna Lacambra que precisament va morir el dia que s’estrenava l’òpera a Sabadell. Donizetti va saber conjugar en aquesta peça, la frescor vocal, la tendresa que destil·la i l’encertada caracterització dels seus personatges per convertir-la en una joia de l’òpera còmica del segle XIX. Una escenografia de Jordi Galobart que ens situa a la plaça del poble amb vaixell i autobús inclòs i que tenint en compte que no parlem d’un pressupost del Liceu està més que aconseguida. El cor que en aquesta òpera té molta participació, com sempre extraordinari tot i que avui m’han agradat més les veus femenines que els homes. L’Orquestra Simfònica del Vallès correcta com sempre encara que potser amb alguns desajustos entre fossat i les actuacions corals. I pel que fa a la interpretació, la soprano Núria Vilà (Adina) ha tret amb nota molt alta el seu personatge amb una veu lírica de gran bellesa, equilibrada amb una interpretació consistent tant a nivell tècnic com expressiu en la part actoral. El tenor colombià César Cortés (Nemorino) ha demostrat un excel·lent domini tècnic amb una veu vellutada i clara, un fraseig refinat i un regal per als sentits amb l’ària Una furtiva lagrima amb extrema sensibilitat. El baríton Manel Esteve (Belcore), amb un timbre càlid, un fraseig molt cuidat i una tècnica impecable i si a això afegim els seus dots d’actor amb un carisma que empatitza amb el públic cada vegada que surt a escena, s’ha apoderat de l’escenari . Encara que amb menys contingut molt correctes així mateix Juan Carlos Esteve (Dulcamara) i Laura Obradors (Giannetta). Una extraordinària nit d’òpera que ha conclòs amb llarguíssims aplaudiments molt merescuts.

    07/03/2019