Tot el que necessites per anar al teatre

Afanys d’amor perduts

Afanys d’amor perduts

Amb Afanys d’amor perduts Pere Planella, cofundador del Teatre Lliure i de Zitzània Teatre, celebra aquesta temporada el cinquantè aniversari com a director escènic, dirigint una de les comèdies més refinades de Shakespeare, coetània d’El  somni  d’una  nit  d’estiu  i Romeu i Julieta.

Sinopsi

El rei de Navarra i tres dels seus cavallers han jurat allunyar-se dels plaers mundans durant tres anys, per dedicar-se exclusivament a l’estudi. Fins i tot han prohibit que s’acosti cap dona a menys de mil milles de la cort. Però aviat els visitarà una ambaixada de la princesa de França, i tres de les seves dames, amb l’objectiu de recuperar uns territoris en litigi a l’Aquitània. Així, el rei de Navarra i els seus tres nobles es veuran abocats a enfrontar-se als manaments de Cupido, el Príncep de les rimes de l’amor, els laments i els sospirs.

Dades útils

funció amb audiodescripció: dissabte 2 a les 20 h.

25 de gener: col·loqui amb Antònia Carré-Pons

Activitats i publicacions entorn de l’espectacle:

Conversa de Pere Planella amb Albert Lladó
Bibl. Horta – Can Mariner
21/01/19, a les 19 h
Activitat gratuïta

El periodista Albert Lladó dialoga amb Pere Planella per aprofundir en la seva lectura sobre el muntatge que presentarà al TNC. Cicle organitzat amb les Biblioteques de Barcelona, que té lloc a diferents biblioteques de la ciutat.

Col·loqui amb Antònia Carré-Pons
Sala Petita del TNC
25/01/19, després de la funció
Activitat gratuïta

Antònia Carré-Pons és filòloga medievalista i escriptora catalana, coneguda com a experta en l’obra Espillde l’autor medieval Jaume Roig. Es va doctorar en Filologia catalana per la Universitat de Barcelona el 1992. Col·labora amb la secció cultural d’El Punt Avui i va col·laborar també amb el diari Ara i el seu últim llibre publicat és el recull de contes Com s’esbrava la mala llet (Club Editor, 2018).

Introducció a Afanys d’amor perduts a la llibreria Laie
Llibreria Laie
05/02/19, a les 19.30 h
Activitat gratuïta amb reserva prèvia

A la llibreria Laie tindrà lloc una introducció a l’obra Afanys d’amor perduts, de William Shakespeare, a càrrec del director, Pere Planella.

Fotos + fotos

Afanys d’amor perdutsAfanys d’amor perdutsAfanys d’amor perdutsAfanys d’amor perdutsAfanys d’amor perduts

Valoració col·laboradors


Valoració espectadors

  • Victòria Oliveros Layola
    Victòria Oliveros Layola
    12345

    Una irònica comèdia alegre, que pot semblar previsible però no ho és gens, dirigida magistralment per Pere Planella que ha dibuixat una llustrosa i dinàmica posada en escena permetent que, malgrat ser una comèdia de molts embolics i molta gent, puguem seguir tots els arguments amb facilitat i sobretot posant la mirada en realçar el caràcter feminista del text. Tot flueix a bon ritme, amb constants entrades i sortides, en una bona posada en escena on tot l’elenc d’actors fa un treball fantàstic i tots tenen el seu moment de lluïment. Brillant amb llum pròpia Mima Riera i Peter Vives. https://gaudintdelteatre.wordpress.com/2019/02/01/afanys-damor-perduts/

    01/02/2019
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    12345

    Os tengo que confesar que no tenía ni idea de qué Shakespeare había escrito esta comedia de líos amorosos. Así que ha sido toda una sorpresa para mí!!
    La obra nos cuenta la historia de el Rey de Navarra que junto a sus 3 caballeros han decidido pasar 3 años dedicados exclusivamente al estudio y dejando de lado todos los placeres mundanos. Incluidos las mujeres a las que no pueden ni acercarse.
    Pero el destino quiere que llegue Justo en ese instante la princesa de Francia junto con sus acompañantes. Así que los chicos van a tener que sufrir mucho para aguantar no caer rendidos ante las damiselas.
    A ver… la obra no me ha entusiasmado. El equipo masculino es de lo menos creíble y rozan el absurdo. Y sus decisiones son demasiado cambiantes para ser reales.
    Por el otro lado el equipo femenino desborda inteligencia además de que las he visto bastante crueles y duras.
    La lucha ha empezado!

    Buenas interpretaciones, escenografía colorida y vistosa, vestuario aceptable (fan total de las faldas pantalón con pliegues de las chicas) e interacción con el público.
    Una obra que se deja ver pero que no la recordaré con el paso de los tiempos.

    24/01/2019
  • elvira franch
    12345

    Una de les obres més desconegudes del prestigiós autor; on barreja la prosa poètica i ben estructurada amb la més esbojarrades situacions semblants a un vodevil. Una obra que l’auto va escriure pràcticament al mateix temps que «Romeo i Julieta», però no tan romàntica i «El somni d’una nit d’estiu» però no amb tanta fantasia; o potser amb els ingredients de totes dues.
    El rei navarrès i tres cavallers amics seus es volen dedicar a l’estudi durant un temps, és per això que juren allunyar-se dels plaers, fins al punt de no acostar-se a cap dona. Els seus juraments es veuen truncats amb la visita de la princesa de França i tres dames que l’acompanyen. Després de diversos jocs i corredisses, on els personatges masculins se’ns mostren com dèbils i una mica rucs en contrapunt de les dones que demostren una intel·ligència i una agudesa destacable, s’arriba a un final inesperat, sobretot pensant que l’obra va ser escrita fa quasi quatre-cents anys i que trenca amb tots els codis de moralitat d’aquella època.
    El veterà Pere Planella, un dels fundadors del Teatre Lliure i gran impulsador del teatre a Catalunya, és la persona que s’ha encarregat de dirigir aquesta posada en escena, i també n’ha fet l’adaptació junt amb Roger Cònsul. I ho han passat de l’època isabelina a la victoriana; intercalant recursos clàssics amb referències més modernes com ara invents del segle passat. També el vestuari és una mescla d’estils, però tots amb colors pastel que no desentonen entre ells; personalment destacaria les faldilles pantaló de les noies fetes cada una amb diferents combinats de plecs i amplituds. Ho arrodoneix una escenografia moderna i minimalista que permet als actors moure’s amb soltesa, fer corredisses i aparicions moltes vegades des del públic.
    Les interpretacions són totes força notables, per destacar a Arnau Puig, Sara Espígul, Mima Riera, Peter Vives, Carles Martínez, Pep Anton Muñoz i Oriol Genís. Un nombrós i efectiu repartiment que fan de l’obra unes actuacions corals perfectament resoltes, amb molt bona dicció i recursos interpretatius.

    23/01/2019

Articles relacionats

Totes les estrenes de gener al TNC

Totes les estrenes de gener al TNC

3 gener 2019

Comença 2019 i els teatres s’omplen d’estimulants novetats teatrals per començar el nou any amb bon peu. En aquest article, us expliquem les propostes que presenta el Teatre Nacional de Catalunya (TNC) al […]

Llegir més... tb