Sartre, Brecht, Lorca i De Filippo, clàssics del s.XX a la temporada de l’Akadèmia

Mercè Rubià

El Teatre Akadèmia enceta la seva cinquena temporada mantenint la seva aposta pels clàssics. Aquesta temporada, clàssics del segle XX d’autors com Tennessee Williams, Bertolt Brecht, Federico García Lorca, Jean-Paul Sartre o Eduardo de Filippo. De les 10 produccions que hi faran temporada, 3 seran produccions pròpies. A més, inaugurarà un nou Festival de Mikro Teatre i organitzarà una mostra italiana amb 4 espectacles.

akademia

UN MODEL QUE FUNCIONA I EVOLUCIONA

Després de tancar la passada temporada 2015-2016 amb èxit de públic i un ascens d’ocupació del 30%, el Teatre Akadèmia manté la seva aposta pels clàssics i noms lligats a la casa com el director Boris Rotenstein, que obrirà la temporada amb la direcció d’El zoo de vidre de Tenesse Williams. Aquesta serà la primera producció pròpia, a la que seguiran Sik, Sik y otros d’Eduardo De Filippo, que segueix present una temporada més a la cartellera barcelonina, i Yerma, de Federico García Lorca, que presentarà la companyia Projecte Ingenu. Una companyia que va encetar la col·laboració amb el teatre arran de l’exitós muntatge Top Girls, i que seran dels primers en participar d’un nou projecte: els encontres TAK. Aquest serà un espai per consolidar “la sintonia amb companyies de recent creació” i la trobada “amb artistes compromesos amb el rigor del laboratori” per tal de “crear noves dinàmiques i recolzar nous talents”, a més de propiciar el naixement d’un nou Festival de MikroTeatre aquest mes de setembre.

Durant la temporada també s’hi podran veure Les Cadires d’Eugène Ionesco; els textos i poemes de Bertolt Brecht traduits per Feliu Formosa i interpretats per Òscar Intente a Aula – Brecht; No Exit de Jean-Paul Sartre; Lo Speziale, un espectacle basat en una òpera de Haydn i llibret de Goldoni; One Arm de Moisés Kaufman i basat en una narració curta i guió cinematogràfic de Tennessee Williams; Lear. La caça de l’home d’Albert Balasch, una peça que forma part del muntatge F.R.A.U, dirigit per Albert Arribas i estrenat al Festival GREC 2016; i Després de La Nit, noves composicions on Moreno Bernardi mostrarà al públic el treball que ha anat construint al llarg dels últims anys.

DONES I ITÀLIA

Com a novetat, el Teatre Akadèmia dedicarà el mes d’abril a les dones i a Itàlia. Quatre dones italianes, Cristina Giordana, Drusilla Foer, Leontina Pallavicino i Lucrezia Lante della Rovere, en seran les protagonistes amb les seves veus i històries personals.Les intèrprets ens aproparan la tradició de la cançó italiana, aquella famosa melodia que cantautors i compositors van fer famosa a mig món. Amb la vetllada poètica (gratuïta) s’homenatjarà la veu forta i vibrant d’Alda Merini, una de les poetesses italianes més reconegudes.

 

 

Escrit per
Mercè Rubià TWITTER

Periodista. Teatrera. Enamorant-me de la dansa i el circ. Advertència: Si la majoria de recomanacions tenen molts aplaudiments no és per falta de criteri (que potser també), sinó perquè prefereixo parlar de les obres que m’han agradat. Molt lluny de voler fer (o ser) crítica.

Articles relacionats
La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

Després dels darrers èxits que han obtingut amb Els ocells, De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda i Le congrés ne marche pas, La Calòrica, una de les companyies més reconegudes de […]

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Aquest Hivern, TeatreBarcelona tornem a editar la revista en paper. Una mirada independent i tranquila a la cartellera hivernal de Barcelona, pensada únicament per a nosaltres: el públic. Hi trobaràs reportatges, […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!