Pont aeri al teatre visual i de gest a la Sala Fénix

Redacció

La Sala Fénix presenta el cicle Pont Aeri, que acull quatre espectacles de teatre visual i de gest de diferents companyies d’Argentina, Sevilla i Málaga de l’1 al 17 d’abril.

TEATRE_BARCELONA-pont_aeri_fenix-REVISTA_2

“Quan un fa de programador, el que desitja és mostrar a tothom aquelles petites perles que ha vist”, explica Felipe Cabezas, director artístic de la Sala Fénix. I això és el que ha fet amb aquest cicle, portar –aprofitant les seves gires– diferents companyies especialitzades en teatre visual i de gest que té ganes de donar a conèixer al públic de la sala.

La Tarara Teatro, de Sevilla, presenta El niño adefesio, que explica la història d’una mare obsessionada amb la deformitat del seu fill i un pare caòtic que desapareix contínuament de la llar familiar. La història es narra a través d’un llenguatge gestual i un idioma propi, basat en l’accent anglès. Cabezas en destaca la interpretació extrema i unes situacions que es porten al límit lligades al teatre de màscara que duen al públic a una gran catarsi.

De l’Argentina arriben dues propostes de la mateixa companyia, però amb diferents directors: Garantía i Sudado. Dues obres germanes que formen part del que es coneix com el nou sainet argentí o sainet immoral. Un corrent impulsat per una generació d’artistes de menys de 35 anys que treballen en noves poètiques i que es caracteritzen per la cerca de l’espectacularitat. Històries d’un sol acte tractats des de la comèdia i la farsa amb trames que amaguen un conflicte social. Mentre que a Garantía parteix del neoliberalisme com a una forma de repensar els vincles socials i d’exagerar-los, Sudado reflexiona sobre la pèrdua com a dol insubstituïble del que sorgeix un nou espai de construcció. Per Cabezas, unes propostes “molt teatrals” amb “molt bons intèrprets”.

TEATRE_BARCELONA-pont_aeri-fenix-REVISTA_1

I per últim, provinent de Màlaga, arriba Una comedia incómoda, un espectacle de commedia dell’arte basat en una obra del segle XVI que mai va arribar a estrenar-se degut a la seva prohibició i empresonament de l’autor. “És interessant veure’ls perquè són una de les companyies més antigues de commedia dell’arte més antigues de l’Estat i és habitual veure’ls al Corral de las comedias d’Almagro, però també per la direcció de Javier Oliva, que ha treballat amb tots els grans de la commedia dell’arte”. L’espectacle presenta situacions hilarants a través de la improvisació i les màscares italianes i uneix el teatre clàssic amb l’actualitat.

Situada al carrer Riereta, a prop de la Rambla del Raval, la Sala Fènix proposa una rica programació teatral, tant per a adults com per a famílies, basada principalment en el teatre de màscares, el cabaret, les titelles i la commedia dell’arte.

Escrit per
Redacció
Articles relacionats
La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

Després dels darrers èxits que han obtingut amb Els ocells, De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda i Le congrés ne marche pas, La Calòrica, una de les companyies més reconegudes de […]

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Aquest Hivern, TeatreBarcelona tornem a editar la revista en paper. Una mirada independent i tranquila a la cartellera hivernal de Barcelona, pensada únicament per a nosaltres: el públic. Hi trobaràs reportatges, […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!