L’Akadèmia aborda el masclisme social amb la contemporània ‘Bomber(s)’

Redacció

Abús, consentiment, desig, desdeny, amor… El Teatre Akadèmia presenta Bomber(s) un text de Jean-Benoît Patricot (PompierS) traduït i dirigit per Jordi Vilà que explora molts temes sòrdids i crus a partir de la relació d’una jove amb discapacitat i un bomber que s’aprofita d’ella. Una obra que qüestiona els rols socials i sexuals de l’home i la dona d’avui i d’aquí, l’educació, la hipocresia dominant, els tabús, l’amor, el sexe, i… la justícia, i que posa en evidència el nostre sistema judicial patriarcal.

Protagonitzada per Mariantònia Salas i Salvador Miralles, l’espectacle estarà en cartell fins el 12 de maig. L’obra compta amb l’espai i vestuari de Clàudia Vilà, el disseny de so de Guillem Llotje i la il·luminació de José Llergo.

Bomber(s) és, en paraules del director, “una gran balada a dues veus, intensa i emotiva, íntima i social, delicada i contundent, una estranya i desequilibrada balada d’amor. I de por”.

L’espectacle es va presentar per primer cop en forma de lectura dramatitzada a la primera edició del Oui! Festival de Teatre francès de Barcelona. L’actriu Mariantònia Salas ha estat guardonada amb el Premi d’Arts Escèniques a la millor interpretació femenina per Bomber(s), lliurat per l’Associació de Teatres i Auditoris Públics de les Illes Balears. Bomber(s), una coproducció de Mise en Lumière (Paris) i Barna-Bé (Barcelona), farà les funcions del 26 d’abril i el 3 de maig amb sobretítols en francès per tal d’apropar la peça al públic francòfon.

Escrit per
Articles relacionats
Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!